A més, la proposició no de llei d'aquesta formació sol·licita que s'ofereixin com a mínim el mateix nombre de places que oferien els trens Alvia i Altaria en aquest horari. ICV també exigeix que es facin descomptes per a famílies i grups i s'asseguri una tarifa web assequible per a tots els viatgers.

En aquesta iniciativa, el portaveu d'ICV al Congrés dels Diputats, Joan Herrera, denuncia que des que el TAV entre Barcelona i Madrid es va posar en servei s'ha suprimit la circulació dels trens Altaria i Alvia i s'ha intentat "més d'una vegada" suprimir la circulació del tren nocturn Estrella-Costa Brava.

Segons les seves dades, el temps de viatge a Alvia era de 3,55 hores i costava 90 euros anada i tornada, mentre que el TAV té trens que uneixen les dues ciutats en 2,38 hores per 198 euros (en cas de trens directes).

Segons un estudi de l'Associació de la Promoció del Transport Públic (PTP), que cita ICV, el preu del trajecte en el TAV és el més elevat d'Europa en relació amb trajectes semblants en bitllets comprats amb un mes d'antelació.

Per a Herrera, "és incoherent que en un país que l'any passat es va tornar a incrementar les emissions de gasos d'efecte hivernacle" no es doni un tracte "preferencial" al tren amb "preus més assequibles".