Els treballadors, que no han pogut anar a la vaga pel risc de perdre la seva ocupació si incomplien els serveis -ha assegurat la portaveu d'UGT Mónica Benito- demanen la professionalització i el reconeixement de la seva labor, "com primer esglaó de la cadena d'emergències" i la creació d'un "autèntic servei 112" amb una seu pròpia.

A més, reclamen campanyes de sensibilització de la població i "mesures contra els bromistes" que en ocasions truquen a aquest servei i mobilitzen els equips de forma irresponsable".

El 112-Emergències és un servei que la Generalitat té subcontractat a través de l'empresa de telemàrqueting Qualytel Teleservices SA, en concret aquells que s'ocupen de les províncies de Barcelona, Girona i Lleida, ja que els que operen per a la província de Tarragona s'ubiquen en un centre propi del 112, i són empleats públics de la Generalitat

Per això, la convocatòria de vaga estava dirigida als 70 treballadors de Qualytel Teleservices SA, una plantilla, que segons el sindicat UGT, treballa en una condicions de precarietat.

Una mostra d'això, afirma UGT, és la pèrdua de condicions laborals i de seguretat per part de la plantilla que comportarà el seu trasllat al Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), en una nau del polígon Pedrosa -a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès)-, on s'han produït casos de lipoatròfia semicircular, un canvi de seu "que és una imposició feta en contra de la voluntat dels treballadors".

La representant sindical ha afirmat que els serveis mínims fixats per la direcció de Treball són abusius ja que impedeixen de facto als treballadors d'aquesta empresa subcontractada exercir el seu dret a la vaga, i mostrar la situació que pateix la plantilla.

Benito ha explicat que, atès que els treballadors del 112 "no poden exercir aquest dret", iniciaran pròximament una sèrie d'activitats reivindicatives per donar a conèixer la seva situació laboral als ciutadans i sol·licitar el seu suport.