Renfe va iniciar ahir el servei comercial dels nous TAV que enllacen Catalunya amb Andalusia sense aturar-se a Madrid. El trajecte, que evita l'entrada a Madrid-Atocha gràcies a una variant, escurça en 50 minuts el temps de viatge entre Barcelona i Sevilla o Màlaga. El ministre de Treball, Celestino Corbacho, va destacar la comoditat que suposa l'estalvi de temps: "Aquesta és una qüestió molt valorada pels viatgers", va dir.

Un total de 162 viatgers van estrenar ahir el servei entre Barcelona i Sevilla i 120 entre Barcelona i Màlaga. Renfe confia que aquestes xifres s'incrementaran en els propers mesos, quan el servei sigui més conegut i s'accedeixi a les places amb tarifes promocionals.

Els trens AVE transversals entre Barcelona i Sevilla i entre Barcelona i Màlaga van començar a circular el 20 de febrer del 2008, quan es va iniciar el servei per la línia d'alta velocitat que uneix Madrid i Barcelona. Des de llavors, aquests trens s'han aturat a Madrid, de manera que el temps de viatge era de 6 hores i 30 minuts, temps condicionat per l'entrada dels trens a l'estació de Madrid-Puerta de Atocha.

Actualment hi ha cada dia un TAV que fa el trajecte Barcelona-Sevilla a una quart de nou del matí i torna a les quatre de la tarda. El que va cap a Màlaga, surt a dos quarts d'onze del matí de Barcelona i torna a les cinc menys deu minuts de la tarda.

Segons va explicar Renfe, els trens AVE transversals que enllacen Catalunya i Andalusia pertanyen al parc de vehicles de Renfe que, l'any 2010, serà el més modern d'Europa, tal com va afirmar la Unió de la Indústria Ferroviària Europea (UNIFE) en el seu estudi titulat Worldwide Rail Market.

189.673 viatgers del TAV

Des de l'inici del servei del TAV Barcelona-Madrid, el 20 de febrer passat, i fins al 31 de desembre, un total de 189.673 viatgers han utilitzat els trens TAV que enllacen Catalunya, Aragó i Andalusia, amb un augment del 93,3% respecte al mateix període de l'any anterior, quan circulaven amb els trens Altaria.