El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va defensar ahir que d'aquí a uns mesos es modifiqui l'aplicació de la velocitat variable als accessos a Barcelona per donar més flexibilitat i poder modificar el límit a l'alça a la nit.

El Servei Català de Trànsit (SCT) començarà a aplicar la velocitat variable a partir del pròxim 15 de gener als accessos a Barcelona per la C-31 i la C-32, on actualment regeix la zona 80, de manera que el límit de 80 per hora es podrà rebaixar fins als 40 per hora en funció de la congestió, la contaminació, el clima o els accidents.

En declaracions recollides a Rac-1 , Nadal va indicar que "tard o d'hora" aquest model de velocitat variable s'hauria de dotar de més "flexibilitat" i poder regular-se la velocitat "a l'alça o a la baixa en funció del moment del dia".

"A la C-31 o la C-32, a les onze de la nit un dia de cada dia, anar a 80 o a 110 no ha de ser obstacle i no afecta el nivell de contaminació en aquell moment", va indicar Nadal.

La proposta de Nadal és idèntica a la que, en el seu moment, va plantejar el RACC, que va defensar l'aplicació de la velocitat variable però va demanar més flexibilitat nocturna per poder augmentar el límit de la velocitat perquè no quedés restringit als 80 per hora.

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez-Moya, va recordar encara que la velocitat variable forma part d'un pla d'actuació aprovat pel Govern català per a l'any 2009 per intentar reduir la contaminació en funció de l'índex fixat per la UE a per a l'any 2010. Pérez-Moya va dir que, fins que el Govern no faci una avaluació de l'estat de la contaminació, no té cap indicació per modificar l'aplicació prevista de la velocitat variable.