Mas rebutjarà un mal acord de finançament per tenir les ´mans lliures´ si governa

Puigcercós adverteix que no vol rebaixar "ni un centímetre" el finançament i que ERC podria sortir del Govern si el PSC accepta una mala solució

 
El president de CiU, Artur Mas, en l´acte que va presidir ahir.
El president de CiU, Artur Mas, en l´acte que va presidir ahir. Pere Franceschacn

BARCELONA | EFE/EUROPA PRESS/DDG
El president de CiU, Artur Mas, va avançar ahir que pensa rebutjar un hipotètic mal acord sobre finançament que no compleixi "estrictament" l'Estatut, per poder tenir les "mans lliures" si a mitjà termini es converteix en president de la Generalitat. Davant la imminència d'un possible acord en finançament, Mas va aprofitar un dinar-col·loqui davant 120 empresaris del Círculo Ecuestre de Barcelona per proclamar que no pensa donar el seu aval a un pacte entre l'Executiu de José Luis Rodríguez Zapatero i el Govern de José Montilla que no se cenyeixi a l'Estatut. "No donarem suport a l'acord si no compleix estrictament la llei, que és l'Estatut".
D'aquesta manera, al país li fem un favor perquè si ara no es compleix la llei en el tema del finançament, CiU, que és l'alternativa de govern en aquest país, ha de tenir les mans lliures per poder dir que no es va complir la llei i que en el moment de la veritat la farem complir", va argumentar. "Si ara fóssim còmplices d'un mal acord, després no serem útils per defensar els diners que ens toca. I llavors Catalunya perdrà", va reblar. Confiant que a mitjà termini ocuparà el càrrec que avui desenvolupa Montilla al capdavant de la Generalitat, Mas va dir que CiU "ha de tenir la capacitat de maniobra per poder fer complir l'Estatut d'aquí a un any i mig o dos anys, o quan toqui". Per remarcar la importància de l'assumpte, Mas va recordar que l'objectiu bàsic de la reforma de l'Estatut era "arreglar el tema dels diners disponibles per als catalans" i, finalment, "es van posar unes bases que ara, sent llei, no es compleixen" per culpa dels governs de Rodríguez Zapatero i Montilla.
Mas va dedicar bona part de la seva intervenció davant el grup d'empresaris a parlar d'una crisi econòmica sobre la qual, segons el seu parer, ningú pot pronosticar quan remetrà. "Si hem de ser honestos, i no tots ho són, la pregunta de quan s'acabarà la crisi no té resposta", va advertir Mas, que va demanar als governants "prudència i cautela" en aquest tema per no generar "desconfiança" entre la gent.
D'altra banda, el president d'ERC, Joan Puigcercós, va assegurar ahir que si el PSC acceptés un acord de finançament a la baixa, replantejarà la presència dels republicans al Govern. En declaracions a Ràdio4, va advertir que no està disposat a rebaixar "ni un centímetre" el finançament màxim que es desprèn de l'Estatut. "Si el PSC volgués tancar un mal acord de finançament, ERC s'ho replantejaria tot", va dir Puigcercós, que va afegir que això podria traduir-se en una sortida d'ERC del Govern o en un avançament electoral.
"No ens tremolaran les cames", va afirmar. Després d'assegurar que "el millor per a Catalunya" és que ERC estigui al Govern per "defensar un bon acord de finançament", va sentenciar que "no cal ser al Govern a costa de qui sigui i en qualsevol moment". Les afirmacions de Puigcercós contrasten amb les declaracions de Carod-Rovira, qui va dir que ERC no hauria de sortir del Govern independentment de com acabi el finançament.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya