eleccions europees

Junqueras: ´L´estat espanyol utilitza recursos de la UE per perjudicar empreses i treballadors catalans´

 11:44  

El candidat d'ERC a les eleccions europees, Oriol Junqueras, ha denunciat que l'estat espanyol 'utilitza recursos de la UE per perjudicar i competir de forma deslleial contra les empreses i els treballadors catalans'.

ACN En una entrevista a l'ACN, Junqueras creu que Europa ha de servir per denunciar situacions que que perjudiquen Catalunya, com ara 'els monopolis portuari i aeroportuari'. 'No pot ser que hi hagi uns mercats tant condicionats per un Estat que actua sistemàticament en contra dels interessos del conjunt dels ciutadans d'una part d'Europa', ha dit. Junqueras ha remarcat que va a Europa a 'posar en evidència la poca consideració que l'estat espanyol demostra cap als catalans'.

u00A0u00A0u00A0'Desafortunadament per a nosaltres, i afortunadament per la pedagogia que hem de fer a Europa, l'estat espanyol ens tracta prou malament com perquè sigui fàcil posar-ho en evidència a Europa', ha assegurat Junqueras, que veu 'més fàcil que Catalunya assoleixi la independència que no pas que convencem a l'estat espanyol que ens tracti en igualtat de condicions amb la resta dels seus ciutadans'.

u00A0Junqueras ha denunciat que l'estat espanyol no aplica directives europees com la que regula la llibertat dels avions a aterrar i enlairar-se. El candidat republicà ha assegurat que l'Estat signa 'convenis bilaterals que obliguen les companyies a aterrar i enlairar-se des de Barajas'. A més, ha denunciat que, en el cas dels ports, no és la mateixa la taxa a pagar a Barcelona que a Algesires.

u00A0En el cas de la instal·lació de determinades empreses, Junqueras ha dit que el govern espanyol 'destina els diners que venen de la UE cap a altres CCAA' que no són Catalunya, a qui dóna subvencions que 'permeten instal·lar empreses amb més facilitat i menys costos'. 'Hem de demanar a la UE que corregeixi aquest tipus de situacions', ha dit.

u00A0El candidat independent d'ERC ha remarcat que 'seria irresponsable renunciar a intentar resoldre les necessitats dels ciutadans catalans en tots els àmbits en què sigui possible'. 'No imagino a un diputat alemany renyant a una altre diputat alemany perquè va a Europa a parlar d'Alemanya', ha dit, 'estic segur que no passa a cap altre país d'Europa, només passa a Catalunya'.

u00A0Junqueras ha afegit que, donat que Catalunya no és un estat, 'l'única institució europea en la qual podem estar presents de forma directa és el Parlament europeu', on Catalunya 's'hi juga molt'. 'Si no hi som representats nosaltres, els nostres llocs els ocuparan un representant del PP o del PSOE, que són partits que han demostrat que la seva prioritat no és servir els interessos dels ciutadans de Catalunya', ha alertat.

u00A0El català i la 'credibilitat' de Badia

u00A0Pel que fa a la situació del català a les institucions europees, Junqueras ha denunciat que en els últims anys s'han signat acords 'buits de contingut' i 'incomplerts sistemàticament'. El candidat d'ERC considera que l'única via per aconseguir l'oficialitat de la llengua catalana és que Catalunya sigui independent: 'allò que maximitzaria l'eficiència de la nostra representació a Europa seria que Catalunya fos un estat'. En aquest sentit, creu que el president de l'eurocambra, Hans-Gert Pöttering, 'va fer una feina molt positiva amb explicar als catalans que l'única manera de resoldre la qüestió de l'oficialitat del català és que sigui la llengua d'un estat'.

u00A0A més, s'ha preguntat 'quina credibilitat' pot tenir en aquest tema la candidata del PSC, Maria Badia: 'convencerà 300 diputats del partit popular europeu quan no és capaç de convèncer el secretari general del PSOE? Si ha de fer un esforç, més val que ho faci allà on suposadament tingui més possibilitat d'èxit, convencent els seus companys de partit polític'.

u00A0'L'amenaça escassa' del PP

u00A0Sobre el model lingüístic català, Junqueras creu que a Europa està 'àmpliament blindat', ja que 'compta amb l'aval de tots els comissaris de la comissió'. 'Tots avalen el model de normalització lingüística a Catalunya, els únics que amenacen aquest model són els diputats del PP espanyol, ningú més', ha assegurat. Junqueras ha afegit que es tracta d'una 'amenaça escassa' en el conjunt del Parlament europeu, ja que són 'una vintena sobre 751'.

u00A0Junqueras ha qualificat de 'molt desafortunada' l'actitud del vicepresident del Parlament europeu Aleix Vidal-Quadras amb el català, i ha dit que és un candidat que 'sovint té unes expressions i unes actituds poc representatives de la sensibilitat mitjana de la societat catalana'. En tot cas, amb els candidats de les diferents formacions polítiques, Junqueras espera poder 'treballar conjuntament' al llarg de la legislatura. 'Amb Tremosa ens uneix una amistat de fa molts anys', ha dit, però 'des del punt de vista polític i ideològic, em sembla que tinc molts elements a compartir amb Romeva'.

u00A0Sobre la candidata del PSC, Junqueras creu que l'entesa és possible 'en la mesura que prioritzi els interessos de Catalunya', però no 'si prioritza els interessos de l'estat espanyol i del PSOE'. 'Aquesta és una qüestió que els militants i els representants polítics del PSC algun dia hauran de resoldre, quina és la seva prioritat', ha afegit.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya