Educació

Formació per a 6.000 aturats

El conseller d'Educació ha anunciat avui a Girona l'arrencada del Pla Qualifica't per a persones a l'atur o en risc d'estar-hi

 12:44  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Presentació del Pla Qualifica't
Presentació del Pla Qualifica't Marc Martí
 MULTIMÈDIA

La Conselleria d'Educació de la Generalitat posarà en marxa el pròxim curs el Pla Qualifica't que formarà, en una primera fase, 6.000 persones a l'atur o en risc d'estar-hi i permetrà validar l'experiència laboral adquirida, segons ha anunciat avui el conseller Ernest Maragall a Girona.

Maragall ha subratllat que la creació d'aquest pla, en què participaran 60 instituts que imparteixen Formació Professional (FP), és una "reacció obligada per combatre l'atur" però que "ve per quedar-se", ja que aquest "ha de formar part de l'oferta educativa de Catalunya", ha manifestat.

El Pla Qualifica't girarà al voltant de dos eixos principals. D'una banda, fomentarà la formació a través dels cicles de Formació Professional (FP), i de l'altra, validarà la formació i l'experiència laboral que cada persona pugui adquirir al llarg de la seva vida.

A més, tal com ha explicat el director general d'Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats de la Generalitat, Josep Francí, la novetat d'aquesta iniciativa és que a partir d'ara les persones desocupades podran rebre una formació adreçada específicament a l'ocupació i, alhora, accedir a la formació reglada, "fet que comportarà que disposin d'una preparació més àmplia i completa".

Francí també ha destacat que l'FP sempre s'ha caracteritzat per combatre l'atur juvenil, però que "ara es posa al servei d'aquelles persones adultes a l'atur o en risc d'estar-ho perquè puguin millorar la seva qualificació i laborabilitat".

El conseller ha comentat que seran els centres que ofereixen titulacions d'FP els que hauran d'adherir-se "voluntàriament" al pla per poder oferir aquesta formació i validació pensada per a persones adultes. Ja són 10 els centres que han estat provant de manera experimental l'aplicació del Qualifica't. Com és el cas de l'institut Montilivi de Girona --el que va visitar Maragall aquest matí-- que ja ha impartit formació a 27 persones d'entre 35 i 45 anys en educació Infantil i primària i Embelliment de superfícies.

Aquest pla, a més, el portaran a terme conjuntament el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i la Generalitat, ja que s'establirà un procediment de coordinació d'actuacions entre els serveis d'orientació de les Oficines de Treball i els instituts que participin en el Pla Qualifica't.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad