BARCELONA | EFE/DDG
Els Mossos d'Esquadra han detingut un veí de Santa Perpètua de Mogoda com a presumpte autor d'un delicte continuat d'extorsió a quatre directors d'entitats bancàries, els quals també amenaçava de fer mal als seus familiars.
L'arrestat és José Lázaro A.V., de 47 anys i sense antecedents, que actuava a la zona del Vallès i exigia pagaments d'entre 15.000 i 20.000 euros als directors de bancs, segons fonts de la policia autonòmica.
La investigació sobre aquest cas es va iniciar al març passat arran de la denúncia d'un director bancari el qual el detingut extorsionava i amenaçava de fer mal a la família. Els Mossos han constatat que aquest individu actuava sempre de manera molt similar i estudiava i preparava els seus cops detalladament abans de realitzar-los.
Així, l'home escollia les seves víctimes i buscava tota classe de dades personals sobre elles i els seus familiars més pròxims i, una vegada tenia tota la informació, confeccionava un guió amb el qual es dirigia a la víctima i la manipulava fins a aconseguir el pagament d'una important quantitat econòmica que oscil·lava entre els 15.000 i els 20.000 euros.