Especial referèndum

De la Vega: «L´autodeterminació de Catalunya no entra en la Constitució»

 11:26  

MADRID/ARENYS | EUROPA PRESS/ACN/DDG La vicepresidenta primera del Govern, María Teresa Fernández de la Vega, va afirmar ahir, sobre la intenció del municipi d'Arenys de Munt de celebrar una consulta popular sobre la independència de Catalunya, que "l'autodeterminació no entra a la Constitució". "Ja ha intervingut un jutge i hi ha una resolució judicial -que ha dictat la suspensió cautelar-. La posició de l'Advocacia de l'Estat és molt clara i no deixa lloc a cap dubte", va subratllar.
En roda de premsa posterior al Consell de Ministres celebrat ahir, María Teresa Fernández De la Vega va apuntar que aquest és un tema "clar" i va estimar que "qualsevol altre comentari més enllà del que ha dit el propi jutge no portaria enlloc més que a ratificar la posició ja expressada per l'advocat de l'Estat, que és el que ha expressat la posició del Govern, ratificada a més per aquesta resolució judicial".
L'alcalde d'Arenys de Munt, Carles Móra, va advertir que la consulta sobre l'autodeterminació de Catalunya prevista per al 13 de setembre "es mantindrà", malgrat la suspensió cautelar dictada dijous pel Jutjat Contenciós Administratiu número 14 de Barcelona, després del recurs de l'Advocacia de l'Estat per invasió de competències estatals.
Móra va considerar que "l'únic que el jutge suspèn és l'acord que va adoptar el ple municipal d'Arenys de Munt, així que la consulta es farà". El que farà l'Ajuntament és "no cedir la sala municipal, la consulta es podrà fer, però en un altre lloc", va assegurar l'alcalde del municipi del Maresme.
La consulta la va proposar el col·lectiu sobiranista Moviment Arenyenc per a l'Autodeterminació, i va ser sostinguda al ple del municipi del 4 de juny per tots els grups excepte el PSC. Posteriorment, la Falanfe va convocar una manifestació de protesta per al mateix dia, que també va ser posposada per la Generalitat.
Per la seva banda, les Candidatures d'Unió Popular (CUP) del Maresme van definir ahir la consulta com una "fita històrica".Els independentistes ja es consideren guanyadors, després que grups com la Falange, C's o el mateix Estat espanyol s'hagin posicionat contra el referèndum. "La victòria de la consulta és absoluta gràcies a la trascendència que li han donat", van assegurar.
L'historiador i membre de les CUP d'Arenys de Munt, Jordi Bilbeny, va assegurar que gràcies als detractors de la consulta, el que inicialment s'havia plantejat com "un joc de desinhibició mental" s'ha acabat convertint en una "votació èpica".

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya