Barcelona

Disset aerolínies inicien avui els vols des de la T1 del Prat

Les noves instal·lacions acolliran 36 companyies i el 70% del trànsit aeri

 07:55  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

EUROPA PRESS/DDG Un total de 17 aerolínies de l'aliança Oneworld (Iberia) i altres d'independents, comencen a operar avui des de la T-1 de l'aeroport del Prat en la segona fase del traspàs de companyies des de la T-2. Després de l'estrena de la terminal al juny amb el grup Star Alliance (Spanair), les noves instal·lacions acolliran 36 companyies i el 70% del trànsit aeri de l'aeroport barceloní.

Les companyies d'Oneworld tindran una mitjana de 336 vols diaris a 43 destins nacionals. A més d'Iberia, volaran Air Nostrum, Vueling, American Airlines, British Airways, Finnair, Royal Jordanian, Avianca, L'AI i Royal Air Maroc. Tarom i Chech Airlines, que comparteixen codi amb Iberia, també es traslladaran tot i que encara no se sap quan.

També estaran presents a la T1 les independents Ukraine International Airlines, Arkia, Atlas Blue, Air Algerie, Cityflyer Express, Israir Airlines i Iberworld Airlines operaran també des de la nova terminal.

Per demà estan programades un total de 574 operacions, xifra que es tradueix en 63.140 passatgers i 44.200 maletes. També s'inauguraran el Dic Nord, que emplaçarà el pont aeri Barcelona-Madrid, a més de taulells de facturació i 15 màquines d'Auto 'chek-in'; així com el Dic Sud, destinat a vols regionals i s'obriran 26 locals comercials.

Amb motiu del començament d'operacions a la T-1, Iberia reforçarà un 30% la seva plantilla de 1.500 treballadors. El primer vol del pont aeri enlairarà de la T1 a les 6.50 hores, i el primer a aterrar ho farà a les 7.50 hores.

Coincidint amb el primer dia d'aquesta segona fase, 2.000 persones més passaran a treballar des de la nova instal·lació. En total, 10.900 treballadors dels 18.000 treballadors de l'Aeroport, estaran a la T1.

La T1 es va estrenar el 17 de juny amb les 19 companyies aèries que integren Star Alliance, amb Spanair al capdavant. Per al 25 d'octubre, està previst que s'hi traslladin l'aerolínies de Sky Team (Air Europa).

Amb més de 544.00 metres quadrats de superfície, 166 taulells de facturació i al voltant de 12.000 places d'aparcament. Té capacitat per processar 8.000 maletes per hora i ha suposat la creació de més de 3.000 nous llocs de treball directes, augmentant en un 20% la xifra de 15.000 treballadors actuals.

Segons les previsions, la terminal rebrà més de 30 milions de passatgers a l'any, de manera que, sumant les dues terminals, l'Aeroport de Barcelona arribarà als 55 milions de viatgers anuals i tindrà capacitat per fer 90 operacions de vol en una hora. La nova infraestructura ha suposat una inversió de 1.258 milions d'euros.

A més, des d'ahir AENA hi ha en marxa un servei pel qual els usuaris de l'aeroport poden enviar un missatge de text per saber en quina terminal és la seva aerolínia enviant el nom de la companyia aèria i rebrà un SMS amb la resposta en el seu telèfon mòbil.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad