ACN
La tradicional manifestació que la CUP i Maulets han convocat aquest vespre ha Girona ha reunit unes 2.000 persones. Darrere una pancarta amb el lema 'Fermesa', la manifestació ha transcorregut sense incidents remarcables pel centre de la ciutat. Ara bé, un grup reduït dels manifestants ha enganxat pancartes a bancs i edificis oficials amb proclames independentistes i ha llençat boles de pintura a la seu de la subdelegació del Govern. També han cremat una estructura que simulava un vagó del TGV i una torre de la MAT davant la rotonda de Correus. La marxa ha acabat a la plaça Catalunya amb actuacions musicals.
La manifestació ha arrencat quasi a les vuit del vespre a la plaça Catalunya i ha passat pels carrers Pompeu Fabra, l'avinguda Jaume I per tornar cap al carrer Santa Clara fins arribar a la mateixa plaça. Els manifestants han cridat consignes a favor de la Independència dels Països Catalans, contra la bandera espanyola, contra el Rei i també contra els Mossos d'Esquadra.
Un grup reduït de manifestants -tapats amb una granota de treball taronja, un passamuntanyes i una barretina- han enganxat cartells amb proclames a favor de la sobirania de Catalunya a diverses entitats bancàries, la Cambra de Comerç i d'altres edificis. La seu que ha quedat més mal parada ha estat la de la subdelegació del govern, a l'avinguda Jaume I. Un cordó policial protegia l'edifici però els manifestants han llençat fins a una desena de boles de pintura negra i vermella que han embrutat la façana de l'edifici.
Els manifestants han sortit de la plaça Catalunya acompanyats d'un muntatge de cartró d'un vagó del TGV i d'una torre de la MAT amb fotografies de polítics enganxades. S'hi podien veure fotografies del conseller del DPTOP, Joaquim Nadal, l'exministra de Foment, Magdalena Álvarez, el president de la Generalitat, José Montilla, el líder del PP, Mariano Rajoy, el president de l'estat espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero i el Rei, entre d'altres. Un cop la marxa ha arribat a la plaça de Correus, s'ha encès el muntatge que ha cremat enmig de la plaça davant les mirades dels manifestants que han rodejat l'estructura.
Acompanyats per música, els manifestants han cridat clams en contra dels Mossos d'Esquadra, la bandera espanyola, la MAT o la monarquia. Tot i estar d'actualitat temes com la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut i el referèndum d'Arenys de Munt, els manifestants no n'han fet referència manifesta.