Un artesà revela que el Palau de la Música li va proposar fer factures falses

Més d'un centenar de professionals de la música signen un manifest indignats pel "cas Millet"

 

BARCELONA | EFE/DDG
L'exdirector de la Fundació del Palau de la Música Catalana Jordi Montull va proposar fer factures falses a l'artesà Francisco Benaque per la posada a punt de l'orgue de l'emblemàtic edifici.
Benaque va explicar ahir, en declaracions a Catalunya Ràdio, que Montull va preguntar a l'orguener com la Fundació podria obtenir diners procedents de la reparació de l'orgue. Això va passar el 1996 quan Francisco Benaque, que es va negar a engreixar les factures, va pressupostar la reparació de l'orgue en uns 72.000 euros.
Aquesta nova revelació sobre la forma d'actuar de la mà dreta de Fèlix Millet ve a il·lustrar un determinat modus operandi en la forma d'aconseguir fons que tenien els antics responsables de la Fundació del Palau de la Música.
Així, també el despatx de l'arquitecte Óscar Tusquets ha decidit lliurar als nous gestors del Palau les factures de les obres complementàries de l'ampliació de l'auditori modernista per evitar sospites sobre la seva actuació.
El soci de Tusquets, Carlos Díaz, ja va anunciar la setmana passada que lliurarien totes les factures perquè els nous gestors, amb Joan Llinares al capdavant, puguin comparar-les amb els números que l'anterior equip -Millet i Montull- va consignar en la comptabilitat del Palau.
El pressupost de les obres complementàries va pujar de 9,5 a uns 12,5 milions d'euros, segons l'equip de Tusquets, i no als 22 que es van declarar després de la seva inauguració.

Col·lectiu indignat
Més d'un centenar de professionals de la música van emetre ahir un comunicat contra Fèlix Millet per menystenir la vocació originària de l'Orfeó Català, una actitud feta pública per ell mateix en confessar el desviament de diners del Palau de la Música per al seu benefici personal. En relació amb els fets ocorreguts en aquesta institució centenària, els músics recorden que, contràriament a altres equipaments culturals de Barcelona, el Palau es va construir amb una "voluntat col·lectiva i popular". Per això, denuncien la manca de direcció artística dels concerts oferts en el cicle Palau 100, en favor d'una "invasió abusiva del criteri marcat per les grans agències artístiques internacionals".
Músics i entitats del sector a Catalunya van enviar ahir un comunicat pel cas del Palau de la Música, que consideren molt més que un auditori i un edifici emblemàtic del Modernisme, un "gran monument de la vida musical de Catalunya".
Així mateix, denuncien una "negligència demostrada en la gestió de Fèlix Millet" pel que fa a la projecció dels músics catalans i, en concret, dels diferents cors de l'Orfeó Català (Orfeó Català, Cor de Cambra, Cor de Noies, Cor Jove i Cor Infantil).

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya