L´alcalde de Perpinyà, Jean-Paul Alduy, dimiteix oficialment del seu càrrec

El seu substitut a l'alcaldia serà Jean-Marc Pujol, que fins ara era el seu primer adjunt

 
Alduy en una imatge d´arxiu.
Alduy en una imatge d´arxiu. alfons quintà

PERPINYÀ | ACN/DDG
Quatre mesos després de ser reescollit com a alcalde de Perpinyà, Jean-Paul Alduy va anunciar ahir la seva dimissió. Alcalde des del 1993, Alduy deixa el càrrec per dedicar-se plenament al de president de la Mancomunitat de Municipis que reuneix Perpinyà i 25 pobles més.
El ja exalcalde de Perpinyà explica que l'acceleració del procés de reforma de la distribució administrativa dels territoris, i especialment de les mancomunitats de municipis, ha fet imprescindible aquest canvi. El primer que ha volgut deixar clar és que no abandona els seus electors "tenim un compromís amb la població de Perpinyà que és de ser eficaç per realitzar els punts del programa de proximitat, de desenvolupament sostenible i de desenvolupament econòmic".
En la darrera campanya electoral Alduy ja va anunciar que no acabaria aquest mandat amb la voluntat de passar el relleu després de setze anys com a batlle però segons ell mateix reconeix no ho tenia previst tan aviat.
Alduy, que va ser reescollit com a batlle després d'una segona volta de les eleccions municipals perquè la primera va ser anul·lada per indicis de frau electoral, no deixarà l'Ajuntament sinó que intercanviarà el càrrec amb el fins ara primer tinent, Jean-Marc Pujol, que serà elegit com a nou alcalde en el pròxim ple municipal que se celebrarà el 22 d'octubre.

Llarga trajectòria
Alduy va néixer el 7 de maig de 1942 a Perpinyà. Va començar la seva carrera política a l'esquerra gràcies a les influències de la seva esposa Dominique, consellera de Pierre Mauroy. Després va abandonar el Partit Socialista per ingressar primer a la Unió per a la Democràcia Francesa (UDF) i finalment al Partit Radical, del qual actualment n'és el vicepresident, i que forma coalició electoral permanent amb la Unió pel Moviment Popular (UMP).
Des de l'any 1993, Jean-Paul Alduy era alcalde de la ciutat de Perpinyà, i des del 23 de setembre del 2001 forma part del Senat francès.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya