Donatius

La fundació d´Unió va augmentar un 40% els seus donatius en dos anys

El creixement coincideix amb la prohibició de les donacions anònimes als partits el 2007

 08:41  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
El president d'Unió, Josep Antoni Duran Lleida.
El president d'Unió, Josep Antoni Duran Lleida. Acn

BARCELONA | DDG La Fundació Miquel Coll i Alentorn, vinculada a Unió Democràtica, va augmentar un 40% els seus donatius entre el 2007 i el 2008. Aquest fort creixement dels donatius de particulars es va produir just després que el Congrés dels Diputats prohibís el 2007 les donacions anònimes als partits polítics, segons publicava ahir El País. La llei naixia amb l'objectiu de donar més transparència al finançament dels partits i alhora acabar amb les sospites que darrere aquest tipus de donacions s'hi amagaven favors polítics. No obstant això, la llei no prohibia els donatius anònims a les fundacions vinculades a aquests, fet que obria així la porta a noves vies per cobrir el descens dels ingressos.
Així, les donacions d'una fundació com la Miquel Coll i Alentorn, dedicada a difondre valors humanístics i amb poc ressò públic, van passar dels 30.000 euros rebuts el 2006 fins a 1,2 milions el 2008, segons publica El País.
La mateixa publicació apunta que l'increment de les donacions a la fundació vinculada a Unió Democràtica va arribar després que els ingressos opacs del partit caiguessin un 95% després de sortir del Govern l'any 2003.
Pel que fa a les donacions privades, aquestes van suposar el 85% del total dels ingressos que va rebre el partit l'any 2008, segons publica El País.

UDC es justifica
En declaracions al El País, la portaveu d'Unió i membre de la fundació Coll i Alentorn, Joana Ortega, assegura que no hi ha "res estrany" en aquestes donacions. "La fundació Coll Alentorn ha estat víctima aquests anys del sectarisme de les institucions catalanes i ha vist reduïdes les seves subvencions públiques, així que ens hem posat a treballar per aconseguir recursos de particulars i empreses".
D'altra banda, Ortega també nega que la transferència de 100.000 euros que la fundació va fer a Unió Democràtica de Catalunya l'any 2008 -en què Duran i Lleida va ser candidat de CiU a les eleccions generals- servís per pagar la campanya. "Es tracta d'una compensació per utilitzar els locals del partit", assenyala Ortega.

Resta de partits
Pel que fa a la resta de fundacions vinculades a partits polítics, la Trias Fargas -vinculada a CDC- va augmentar les seves aportacions el 2006, un any abans que entrés la normativa.
Mentrestant, Iniciativa per Catalunya justifica les donacions de la fundació Nous Horitzons -que l'any 2008 va rebre en aquest concepte més d'un milió d'euros- assegurant que tots els càrrecs institucionals donen al partit el 20% del seu sou.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad