BARCELONA | EFE/DDG
El Jutjat número 3 d'Amposta ha incoat diligències prèvies per un presumpte delicte de maltractament als animals domèstics en el cas del gos salvatge que va ser tirotejat a la Sénia l'octubre passat després de ser confós amb una lleona. Segons que va informar ahir l'associació protectora d'animals El Refugi, la titular del Jutjat número tres d'Amposta ha dictat l'acte d'incoació de diligències prèvies arran d'una denúncia d'aquesta entitat, que considera "del tot irresponsable" l'actuació dels Agents Rurals en aquest tema.
L'animal va ser abatut el 7 d'octubre passat després de tres dies de recerca per la zona dels ports de Beseit, entre les províncies de Tarragona, Castelló i Terol, i després de ser confós amb una lleona per diversos veïns de la zona.
Després de la mort de l'animal, el Departament de Medi Ambient de Catalunya va informar llavors que el gos va haver de ser abatut en no haver funcionat el sistema de trampes de l'operació llançada per capturar-lo.
El president d'El Refugi, Nacho Paunero, va considerar ahir que "és del tot irresponsable que els Agents Rurals, amb tots els mitjans a la seva disposició, matin a trets un pobre i indefens gos abandonat". Des d'aquesta organització proteccionista s'argumenta que en la batuda per trobar la suposada "lleona" van participar gairebé cinquanta persones i es disposava de dards anestèsics.