|
|
|
HEMEROTECA » |
|
BARCELONA | AGÈNCIES/DDG El conseller d'Economia va anunciar ahir la "pràctica" desaparició de l'impost de successions i donacions entre pares i fills i entre cònjuges, excepte en les grans fortunes. Tot i que el conseller va dir que la rebaixa de l'impost es farà de forma "immediata", no va posar-hi data. Tampoc va parlar de xifres concretes ni va avançar quantes persones podria beneficiar la mesura.
Castells va recordar que es tracta de reformar el tribut, "no d'eliminar-lo", i va recordar que els impostos "són necessaris" per tenir un estat del benestar i de serveis públics, fet pel qual va demanar consens als grups de l'oposició que demanen l'eliminació del tribut.
Amb aquest anunci, Castells va avançar part dels objectius de la reforma de l'impost de successions que en aquests moments estan concretant ERC, ICV-EUiA i el Departament d'Economia. El conseller va enviar ahir un missatge que podria anar dirigit a ICV-EUiA, un dels socis del tripartit, ja que va afirmar: "En la decisió sobre aquesta qüestió el pragmatisme ha de prevaler sobre el dogmatisme. Espero que tothom actuï en conseqüència.
Castells, però, no va voler anar més lluny i no va concretar quin serà el mínim exempt o les bonificacions que es poguessin aplicar, encara que sí va apuntar la seva voluntat de millorar també la tributació del patrimoni familiar vinculat a l'activitat productiva. En aquests moments, la Generalitat aplica una "bonificació genèrica" del 95% en herències empresarials per no perjudicar l'activitat econòmica.
La falta de concreció del conseller va irritar els partits de l'oposició. CiU es va mostrar escèptica i va condicionar el seu suport a la reforma a un front comú a Madrid contra la pujada d'impostos. Per la seva banda el PP, continua demanant la supressió de l'impost, que considera "injust".
Bons auguris econòmics
Castells preveu que Catalunya surti de la crisi abans que el conjunt d'Espanya, amb un repunt de l'economia a partir del segon o tercer trimestre del 2010.
Castells va defensar ahir al Parlament català el projecte de Pressupostos de la Generalitat per al 2010, en un debat en el qual el Govern tripartit rebutjarà les esmenes a la totalitat presentades pels grups de l'oposició, amb la qual cosa donarà llum verd a uns comptes que seran aprovats definitivament el mes de desembre vinent.
El conseller va dir que el Govern tindrà el 2010 un dèficit del 3,25% del PIB, fins als 6.369 milions, a causa de la crisi i la forta caiguda dels ingressos tributaris, uns comptes que, malgrat fer front a una "situació d'emergència" i d'una baixada del PIB el 2010 del 0,5%, han estat compensats gràcies als 2.613 milions d'euros que la Generalitat ha obtingut d'ingrés afegit gràcies al nou sistema de finançament autonòmic.
Crítiques de l'oposició
CiU va carregar ahir contra uns pressupostos que qualifica de "suïcides. "El pressupost és tan expansiu que jo diria que és suïcida, més que expansiu. Passa de 36.985 milions d'euros a 39.699 milions: un increment del 7,3%", va argumentar el diputat de CiU en el Parlament Antoni Fernández Teixidó.
El PP també va criticar els pressupostos i va acusar el Govern d'haver creat un dèficit de 18.000 milions d'euros en quatre anys. A més, el president del PP a Girona i diputat al parlament, Josep Enric Millo, va proposar suprimir quatre conselleries per estalviar gairebé 1.500 milions redistribuint les de Vicepresidència, Medi Ambient i Habitatge, Interior, i Innovació, Universitats i Empresa.
|
|
|
|
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||