Corrupció

Revoquen la Creu de Sant Jordi a Fèlix Millet

El Govern català aprova un paquet de mesures per lluitar contra la corrupció urbanística i per a la fiscalització local

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Montilla i Tura van participar en el Consell de Govern que va aprovar el paquet de mesures. <br />
Montilla i Tura van participar en el Consell de Govern que va aprovar el paquet de mesures.
 acn
 NOTÍCIES RELACIONADES

BARCELONA | EFE/DDG El govern de la Generalitat ha revocat la Creu de Sant Jordi a l'expresident del Palau de la Música Fèlix Millet, acusat de diversos delictes de malversació de fons públics i de la mateixa entitat cultural. El Govern ha revocat la concessió de l'esmentada distinció mitjançant un decret que estipula que Millet l'haurà de retornar a la Generalitat.
Després de la reunió del Consell de Govern, la consellera de Justícia, Montserrat Tura, va assenyalar que si l'expresident del Palau de la Música no la torna l'Executiu no enviarà els Mossos d'Esquadra a buscar-la, "però l'objecte metàl·lic" que quedaria en possessió de Millet "perd ja tot el seu valor, perquè li ha estat revocada la concessió".
La revocació ha tingut lloc després que el passat 26 d'octubre el conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, dictés una resolució per la qual s'obria un procediment específic, i que el 5 de novembre es notifiqués l'esmentada mesura a l'afectat i se li concedís un termini de deu dies per formular al·legacions.
En un altre ordre de coses, el govern català va aprovar el paquet de mesures per afavorir la transparència i lluitar contra la corrupció que ja va anunciar fa dues setmanes en matèria d'urbanisme, de fiscalització dels comptes municipals i de finançament de les fundacions. Segons Tura, les mesures de caràcter urbanístic tenen l'objectiu de fer més transparents els processos de requalificació de terrenys i permetre que els ajuntaments es beneficiïn de les plusvàlues generades en aquestes requalificacions.
A aquest efecte, es preveu l'obligació de facilitar l'accés telemàtic al contingut íntegre de tots els convenis urbanístics i s'obliga també a "especificar" en els registres de la propietat o mercantil els canvis en la titularitat de terrenys que impliquin alteracions en els plans urbanístics.
Aquestes mesures seran aplicades a través de la modificació del decret refós de la Llei d'Urbanisme, mentre que pel que fa a les finances dels òrgans locals es preveu introduir canvis en la Llei de Sindicatura de Comptes.
Els esmentats canvis comportaran que la Generalitat pugui sancionar els ajuntaments que no presentin els seus comptes i auditories davant la Sindicatura i les esmentades sancions podrien comportar la suspensió del lliurament de fons o subvencions.
Pel que fa a la transparència de les donacions i subvencions públiques, es prohibirà que els beneficiaris puguin derivar-les a favor de partits polítics o de fundacions o associacions "que no estiguin vinculades".

Mecanismes de supervisió
En matèria de fundacions, el Govern preveu implementar nous mecanismes de supervisió per garantir "el bon ús dels recursos públics" que reben i de les aportacions dels ciutadans, fet amb el qual establirà un règim aplicador de sancions i se les obligarà a explicitar més dades en els seus plans de comptabilitat.
Sobre les mesures anticorrupció anunciades en matèria de contractació pública, la consellera va admtre que el Departament d'Economia encara no les ha conclòs, fet pel qual queden pendents d'aprovació. Segons Tura, l'acció del govern català en contra de la corrupció vol donar resposta "a la preocupació generada a Catalunya" pels casos Pretòria i Palau de la Música, i assegurar nous mecanismes "per afavorir la transparència". En relació amb les dificultats que denuncia l'oposició per accedir a tots els informes externs encarregats per la Generalitat, la consellera de Justícia va assenyalar que si es constaten aquestes dificultats, "s'haurà de veure per què es produeixen".
Finalment, el jutge que investiga el desviament de fons del Palau de la Música ha sol·licitat a l'empresa que va auditar els comptes de l'entitat des de l'any 2000 que li remeti aquests documents.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes