El tripartit pot arribar dividit al ple de pressupostos per l´impost de successions

ICV anuncia que presentarà aquesta setmana la seva esmena sobre la reforma

 

BARCELONA | AGÈNCIES/DDG
ICV-EUiA llançarà aquesta setmana una nova escomesa per arribar a un acord amb els seus dos socis de govern sobre la reforma de l'impost de successions, encara que els mateixos ecosocialistes admeten la dificultat d'aconseguir un acostament, de manera que el tripartit probablement arribarà dividit al ple de pressupostos de la setmana que ve al Parlament.
Malgrat les importants divergències respecte a l'acord assolit entre el Departament d'Economia, PSC i ERC sobre la reforma de l'impost, la formació ecosocialista no ha tirat encara la tovallola davant la possibilitat d'aconseguir un acostament entre les dues parts abans que acabi el ple de pressupostos que se celebrarà la setmana que ve.

Acaba el termini
En declaracions als periodistes, la portaveu d'ICV, Laia Ortiz, va detallar que demà conclou el termini per presentar esmenes a la llei de mesures fiscals dels pressupostos, i a falta d'un acord sobre l'impost, ICV-EUiA presentarà una esmena en solitari, que al seu torn servirà de mecanisme per ampliar el termini per aconseguir un pacte.
Malgrat que ICV-EUiA no descarta que aquestes dues setmanes serveixin per entreveure la possibilitat d'arribar a un consens sobre la reforma, els ecosocialistes admeten les serioses divergències entre les dues parts que, molt probablement, provocaran que el tripartit afronti dividit el pròxim ple de pressupostos.

PSC demana reflexió
El PSC va demanar ahir per enèsima vegada a ICV-EUiA, el seu soci al Govern, que s'avingui a reformar "a fons" l'impost de successions perquè, d'altra manera, es corre el risc de "condemnar-lo" definitivament en el futur perquè quedaria vist pels ciutadans com un impost "injust".
No obstant això, la Conselleria d'Economia i ERC han preparat una alternativa per si finalment no s'arriba a cap acord. En concret, es tracta d'una esmena per a la reforma de l'impost de successions, el contingut de la qual ja haurien pactat. El Departament d'Economia ha deixat clar que el seu objectiu és negociar amb els ecosocialistes fins al final, però no descarta haver de tirar endavant l'esmena i reformar d'aquesta manera l'impost.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya