El president català, José Montilla, va inaugurar ahir a Santa Coloma de Gramenet el primer tram de la nova Línia 9 del Metro, una obra que va qualificar de "símbol" de les prioritats del Govern i de "línia d'horitzó de l'autogovern, la que marca el nostre Estatut". "Tenim una línia de servei que anirà avançant pas a pas, com els trams del metro", va dir Montilla en el seu discurs inaugural, en què va fer paral·lelismes entre la línia del Metro i "una línia d'acció política per unir els catalans", i "una línia d'horitzó de l'autogovern, la que marca el nostre Estatut".

L'L9 del Metro barceloní és una obra molt ambiciosa, la més gran que executa el Govern català, i quan estigui finalitzada serà la infraestructura de metro subterrània més llarga d'Europa, amb gairebé 50 quilòmetres de longitud i 52 estacions. No obstant això, ahir només es va inaugurar un tram de quatre quilòmetres i cinc estacions, totes elles dins del municipi de Santa Coloma de Gramenet.

Les nombroses autoritats i convidats presents en el primer viatge d'aquests trens automatitzats van poder comprovar l'absència del conductor, ja que l'espai de la cabina està lliure i els viatgers poden gaudir d'una visió frontal desconeguda fins ara pels ciutadans de Barcelona.

Tan sols els metros de París, Singapur, Tòquio i Dubai disposen de trens semblants.