Pagaments irregulars

La fiscalia investiga els comptes de UDC

suposats pagaments s'haurien fet a través de tres empreses i una fundació pròxima al partit

 16:09  

Duran s'ha mostrat «sorprès» i diu que ha conegut aquesta informació a través dels mitjans

EUROPA PRESS/DDG La Fiscalia de Barcelona investiga si Unió Democràtica de Catalunya (UDC) ha fet suposats pagaments irregulars a través de tres empreses privades i d'una fundació pròxima al partit democratacristià, segons han confirmat a Europa Press fonts judicials.

Un proveïdor d'Unió ha assegurat que dirigents de la formació democratacristiana, en concret el diputat al Congrés Josep Sánchez Llibre, li ha explicat com cobrar el material i el servei prestat a Unió girant les factures a aquestes empreses --Fet i Fet, Final Versió i Serveis Gestió i Intermediació-- i la fundació Catalunya i Territori, segons publiquen avui diversos mitjans de comunicació de Barcelona.

Aquest proveïdor, imputat en la investigació, també ha assenyalat que va haver de girar diverses factures falses. Segons fonts de la investigació, l'avantatge econòmic que obtindria el partit amb aquesta mecànica es produeix en la liquidació de tributs, en què la formació política s'estalviaria el pagament dels impostos vinculats al pagament de tasques.

La policia ja ha interrogat una desena de persones, algunes imputades per un delicte de falsificació documental, relacionades amb el cas, que es troba sota secret de sumari.

L'Agència Tributària ha detectat certes irregularitats en les declaracions fiscals d'UDC i ha alertat la Fiscalia perquè investigués si en la gestió hi havia indicis de comissió d'algun delicte.

En un comunicat, UDC ha expressat la seva "sorpresa" per la informació, ja que en cap moment el partit va rebre cap requeriment ni notificació de la Fiscalia sobre aquesta qüestió. Alhora, ha manifestat la seva predisposició per atendre qualsevol aclariment sobre la investigació dels fets.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya