EFE/DDG | BARCELONA
La Confederació Nacional de Policia (CNP) ha exigit disposar d'accés informàtic directe als padrons municipals per poder localitzar, i en el seu cas expulsar, els immigrants "sense papers".
En un comunicat, el sindicat policial defensa que els funcionaris policials "han de saber en quina localitat es troben empadronats" els immigrants, per poder sol·licitar així còpia del seu passaport i descobrir si estan o no regularitzats.
Per a la CNP, és necessari que s'habiliti un enllaç informàtic amb les bases del padró municipal perquè la Policia Nacional "pugui i hagi de portar a terme les seves competències en matèria d'estrangeria i documentació, feina que únicament recau sobre aquest cos policial a tot l'Estat espanyol".
24 detencions
La Policia Nacional va desarticular a Barcelona una banda dedicada a falsificar i vendre certificats d'empadronament per a immigrants, a entre 1.500 i 3.000 euros, de la que formaria part un empleat d'un Ajuntament de Tenerife que encara no està identificat.
Segons que va informar la Policia Nacional, per la seva presumpta relació amb la banda van ser detingudes 24 persones, el que inclou tant els estrangers que havien adquirit els documents falsos com les persones que s'encarregaven de fer els duplicats i de la seva posterior venda.
Entre els certificats d'empadronament confiscats figuren documents falsament expedits per ajuntaments de Gandia i Premià de Mar, entre d'altres.