El Govern anuncia l´obertura de tres noves "ambaixades" a l´Àsia, al Marroc i a Mèxic

El pla d'acció exterior 2010-2015 obre la porta a instaurar una Conselleria d'Afers Exteriors i crear un cos de funcionaris especialitzat

 01:40  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Roser Clavell.<br/>
Roser Clavell.
 acn

BARCELONA | ACN/DDG
Després d'haver inaugurat cinc delegacions a Europa i als Estats Units, la Generalitat veu necessari seguir augmentant la presència a l'exterior i preveu l'obertura de tres noves "ambaixades" a Mèxic, al Marroc i a un país asiàtic que probablement sigui la Xina. Aquest és un dels objectius del Pla de l'acció exterior que el Govern ha dissenyat fins al 2015. Per a l'Executiu, la internacionalització és vital per combatre la crisi i ubicar Catalunya al món. El pla s'ha elaborat buscant consensos polítics i de la societat civil i el govern confia que tingui continuïtat més enllà de les eleccions. "És un pla de país", va subratllar la viceconsellera d'Afers Exteriors i Cooperació, Roser Clavell. El Pla de l'acció exterior, aprovat el 9 de març pel Govern, justifica que "es convenient establir una delegació al Marroc" amb l'objectiu de "reforçar la relació de veïnatge amb els països del Magrib". L'"ambaixada" treballaria principalment en els àmbits de la immigració, la cooperació per al desenvolupament, el comerç i la inversió exterior, la promoció cultural i lingüística i la cooperació política.
D'altra banda, obrir una delegació a Mèxic és necessari per "enfortir les relacions històrico-culturals amb els països llatins de l'Amèrica Central i del Nord", segons el document. D'aquesta manera, el Govern recupera el projecte d'obrir una delegació al país centreamericà, un projecte que es va desestimar arran de la crisi, que va suposar una retallada de recursos d'entre el 30 i el 40% del Departament de Vicepresidència.
En tercer lloc, l'oficina de l'Àsia es justifica pels interessos econòmics, comercials i turístics creixents de l'economia catalana a l'Àsia-Pacífic. Si bé el text del pla no concreta quin seria el país escollit, la viceconsellera va dir que ara per ara la intenció és que sigui la Xina.

Nova Conselleria
El pla de l'acció exterior 2010-2015 planteja la possibilitat de desvincular la viceconselleria d'Afers Exteriors del Departament de la Vicepresidència i crear una conselleria pròpia per a Afers Exteriors. "Això serà decisió del govern que hi hagi en aquest moment però el pla obre la porta a aquesta necessitat, s'identifica la necessitat de crear una estructura de la màxima representació institucional i política", va dir Clavell. La Generalitat es dotarà en els pròxims 5 anys d'un cos de funcionaris especialitzats en afers estrangers. Aquest és un dels objectius del primer pla d'Acció Exterior aprovat pel Govern i que va presentar ahir a la premsa la viceconsellera d'Afers ?Estran?gers i Cooperació qui va indicar que aquest cos l'integraran el personal de les diferents conselleries que ja estigui especialitzat en exteriors, i que també es convocaran places específiques d'exteriors, per incorporar-hi experts.

COMPARTIR
 
ESPECIALS
 
Consultes per la
independència
Tota la informació sobre les
consultes sobiranistes

CONSULTORIS
 
Legal
Cada dijous Prat Sàbat advocats resolen els dubtes legals dels lectors
Envia la teva pregunta


  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad