La Guàrdia Civil investiga com va pagar Bartomeu Muñoz la casa que té a Rupià

L'exalcalde de Santa Coloma de Gramenet va adquirir l'habitatge amb la seva dona per 511.000 euros l'any 2005

 01:41  
La Guàrdia Civil investiga com va pagar Bartomeu Muñoz la casa que té a Rupià
La Guàrdia Civil investiga com va pagar Bartomeu Muñoz la casa que té a Rupià marc martíí

GIRONA | DDG A mesura que passen les hores es van revelant més detalls del sumari del cas Pretòria. De la lectura dels milers de folis que el formen, es desprèn, per exemple, que l'Agència Tributària va elaborar un informe encarregat pels investigadors de la trama que volien descobrir si l'elevat patrimoni de Bartomeu Muñoz estava relacionat amb el seu càrrec al capdavant del consistori de Santa Coloma de Gramenet. Tal com apuntar la Cadena Ser, l'informe va revelar que l'exalcade, tot i tenir més de set béns immobles, no feia la declaració de patrimoni des de l'any 2000. Muñoz havia rebut la majoria d'immobles i locals del seu pare, anys abans de ser escollit al capdavant del consistori.

Tot i això, dues propietats van fer saltar les alarmes a l'Agència Tributària. Segons la mateixa emissora, es tractaria de l'àtic del carrer Beethoven de Barcelona, on l'alcalde viu des del 1999 -malgrat estar empadronat a Santa Coloma- i una finca de 800 metres quadrats a Rupià. Una propietat que Muñoz va adquirir amb la seva dona per 511.000 euros l'any 2005, quan ja era alcalde. Una finca que, segons l'Agència Tributària, no s'ha pogut provar que es pagués amb una hipoteca.

Tal com va avançar Diari de Girona, Muñoz va compartir fins a l'octubre passat el caràcter de veí il·lustre de Rupià amb Pasqual Maragall, expresident de la Generalitat i exalcalde de Barcelona. Segons els veïns d'aquest municipi baixempordanès, Muñoz quasi "no es deixava veure pel poble".

Sota la pista

La Guàrdia Civil va començar a seguir la pista a l'exalcalde de Santa Coloma Bartomeu Muñoz quan va comprovar que entre ell i el presumpte cervell de la trama de corrupció urbanística, Luigi, -que ja estava sent investigat- hi havia una relació habitual. En el sumari es recullen diverses trobades entre Muñoz i Luigi al pis de l'exalcalde així com converses al carrer.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya