Estalvi energètic

El RACC s´oposa a la reducció de la velocitat a 110 km/h

Segons l'associació, els costos de la mesura seran més elevats que no pas els beneficis que se n'obtindran

 15:12  

ACN/BARCELONA El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) no creu que la reducció de la velocitat màxima a autovies i autopistes fins als 110 quilòmetres per hora sigui positiva. Segons l'associació, els costos de la mesura seran més elevats que no pas els beneficis que se n'obtindran.

En aquest sentit, el director de la fundació del RACC, Miquel Nadal, posa en dubte les xifres que ha utilitzat el govern espanyol per justificar la decisió. Segons el RACC, només es reduirà entre l'1% i el 2% en combustible i no pas el 10-15% que argumenta l'Estat, i l'estalvi serà d'entre 200 i 300 milions d'euros enlloc dels 1.400 milions que ha xifrat el govern de Madrid. 'No és una bona idea', ha afegit.

La nova mesura té uns 'costos elevats', tant pels usuaris com per l'administració. Pel que fa als primers, el RACC situa especialment la pèrdua de temps que suposen els 10 quilòmetres per hora menys de velocitat, el període d'adaptació al nou límit de velocitat i, sobretot, les multes. Tot i que Miquel Nadal no creu la voluntat de l'Estat sigui recaptatòria, però que el disseny de la mesura la pot convertir en 'molt recaptatòria'. Per això, des del RACC es demana transparència i s'insta el govern espanyol a 'publicar amb regularitat' el nombre de multes d'aquesta nova situació i les zones on els conductors han estat multats.

Pel que fa als costos que haurà d'assumir l'administració, el RACC creu que el control del nou límit de velocitat, la baixada en la recaptació d'impositiva (benzina i IVA) i el cost per canviar la senyalització en són els més rellevants. Sobre aquest últim, l'associació reclama que es repensin els materials que s'utilitzaran per canviar els nous límits. En especial, els adhesius que farà servir la DGT, i que 'no són una bona opció des del punt de vista de seguretat viària'.

Altres mesures més eficients

La reducció de la velocitat a autopistes i autovies no afectarà a la majoria dels vehicles. Un 70%, segons dades del RACC no es veuran afectats: els que circulen en zona urbana, els que ho fan en vies convencionals, els camions que circulen per autopistes i autovies o aquells vehicles que no superin els 110 quilòmetres per hora de manera habitual, o que es trobin en congestió.

L'associació proposa altres mesures 'més eficients' per reduir el consum, com publicitar les tècniques de conducció eficient o actuar sobre les zones de baixa velocitat. 'Es consumeix molt més en velocitats curtes, fins als 6 quilòmetres per hora', assegura Nadal. Per això, 'la solució de les congestions' és, pel RACC, molt més 'prioritària' que no pas la reducció de la velocitat màxima de les vies. Nadal ha arribat a qüestionar l'eficiència ambiental de les Zones 30: 'Tenen un sentit des del punt de vista de seguretat viària però l'impacte ambiental és dubtós', ha explicat.

Temporalitat de la mesura

El director de la Fundació del RACC dubta que la mesura sigui veritablement temporal, tal com ha anunciat el Ministeri de Foment. 'No té un període de caducitat definit i no es fixen criteris objectius per saben quan s'acabaran d'aplicar aquests nous límits de velocitat', assegura Nadal. Per això, des del RACC es demana que s'estableixi un període temporal de sis mesos i que s'estableixin els criteris (preu del petroli, canvi dòlar/euro, etc.) en els quals el govern espanyol basarà la decisió de tornar al límit de 120 quilòmetres per hora.

Nova velocitat a partir del dilluns 7 de març

El proper dilluns, 7 de març, entrarà en vigor la reducció de la velocitat màxima a autovies i autopistes de tot l'Estat Espanyol. Dels 120 es passarà als 110 quilòmetres per hora. Una mesura que afectarà 9.000 quilòmetres d'autovies i 3.000 d'utopistes. El govern espanyol ja ha anunciat que, tot i que es multarà a partir dels 110, les multes no començaran a restar punts del carnet fins que se superin els 150 quilòmetres per hora.

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya