Crisi econòmica

Els mercats estrangers impulsen el turisme català

El sector turístic català es promociona a Berlín i aprofita el creixement de les economies emissores

10.03.2011 | 13:03
El turisme català es promociona a la fira ITB de Berlín
El turisme català es promociona a la fira ITB de Berlín

La directora general de Turisme del Departament d'Empresa i Ocupació, Marian Muro, assegura que la recuperació econòmica dels mercats estrangers 'té una incidència directa en el consum' i és beneficiós pel sector turístic de Catalunya. Empreses turístiques catalanes exposen, sota el paraigües de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), del 9 al 13 de març a la fira ITB de Berlín, una de les fires més importants d'aquest sector.

'Tenim unes perspectives molt positives, venim optimistes. Els contactes que estem adquirint amb clients i amb operadors turístics són satisfactoris', ha explicat Muro en declaracions a l'ACN.

'Veiem un clar repunt amb el número de reserves cap a Catalunya', ha destacat la directora general de Turisme del Departament d'Empresa i Ocupació des de Berlín. Els principals valors de Catalunya per vendre's a l'exterior són 'la diversitat, les infraestructures, els serveis i la seguretat', els punts clau amb els quals es presenten als empresaris i operadors turístics a la fira ITB.

Alguns països ja estan sortint de la crisi econòmica, i això és beneficiós pel turisme català. 'El fet que Alemanya estigui sortint de la crisi té un efecte positiu directe sobre el turisme a Catalunya. Això té una incidència directa en el consum', ha assegurat Muro.

Gràcies als impulsos de l'exterior el turisme català podrà sortir de la crisi abans que altres àmbits. 'El sector del turisme té una ascendència claríssima, és generador de riquesa, de llocs de treball. Nosaltres estem constatant que estem sortint (de la crisi). El que necessitem ara és que no passi res extraordinari', ha dit Muro.

La directora general de Turisme del Departament d'Empresa i Ocupació s'ha referit a la vaga dels sindicats AENA programada durant 22 dies entre Setmana Santa i estiu. Muro ha demanat 'un acte de responsabilitat a totes les parts implicades' i ha advertit que la vaga tindria 'efectes dramàtics' pel sector turístic de Catalunya.


Les empreses catalanes a l'ITB

L'ACT fa de paraigües als patronats i oficines municipals de turisme presents a l'ITB com els de Barcelona, Girona - Costa Brava, Platja d'Aro, Blanes, Lloret de Mar, Diputació de Barcelona, Sitges, Costa del Maresme, Alt Penedès, Baix Llobregat, Garraf, Castelldefels, Val d'Aran, Diputació de Tarragona, Tarraco Romana, Tarragona, Comarruga- El Vendrell, Torredembarra, Vila-seca i La Pineda Platja, Roda de Barà, Mont-roig del Camp / Miami platja, Cambrils, Calafell, Salou i Altafulla.

A més, a la fira també exposen les empreses catalanes Aqua Hotel, Evenia Hotels, Hotel Sant Roc, Sercotel, Hotel Arts Barcelona, Bravasol Viatges S.A., Viatges Macuvi, Across Spain, Julia Travel, Avant Grup - Coach Fair Services in Barcelona, Spanair, Circuit de Catalunya i Portaventura.

Enllaços recomanats: Premis cinema