La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, va considerar que la Guàrdia Urbana hauria d'haver notificat l'absentisme escolar que va tenir lloc durant el matí previ a l'actuació del cantant Justin Bieber el 6 d'abril, en què milers de joves, moltes acompanyades pels seus pares, es van saltar les classes per fer cua davant del Palau Sant Jordi.

"Crec que la Guàrdia Urbana és la que ha de vetllar per l'absentisme escolar, hauria d'haver notificat qui hi havia", va dir Rigau en una entrevista que va concedir ahir a l'emissora Rac 1.

La consellera va titllar d'"escàndol" que els nens facin cua en hores de classe per assistir al concert de Bieber, i va recordar que una de les funcions que té la Urbana quan veu nens al carrer en d'hores de classe és notificar l'absentisme, fins i tot i arribant a multar.

Rigau va criticar que es debati la supressió de la sisena hora -"quan no era ni una hora lectiva"-, i que en canvi ningú s'escandalitzi per perdre cinc hores lectives, i va sentenciar: "Crec que és una mala manera d'educar".

"La mare que vulgui fer cua per les filles és una mare que s'està comportant com una amiga", va criticar Rigau, que va remarcar que les administracions locals i la Guàrdia Urbana mateixa haurien d'aixecar acta i multar també les famílies, ja que aquestes tenen l'obligació de portar els seus fills al col·legi.

Crítiques a les famílies

Recordant sancions de 25 pessetes a famílies absentistes en la seva època, Rigau va criticar "aquests senyors tan feliços que es pensen que els pares, les mares i els fills són col·legues abdicant de la seva posició educadora".

Per la seva banda, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va defensar que l'absentisme escolar en la jornada del concert de Bieber havia estat "una qüestió puntual", i va assegurar que la Guàrdia Urbana i el consistori lluiten contra l'absentisme i el fracàs escolar.

Hereu va assegurar que Rigau utilitza debats menors com a "cortina de fum" per no abordar els fonamentals, com la supressió generalitzada de la sisena hora de primària, que genera condicions de desigualtat, segons assegura.