La xarxa barcelonina de Rodalies va registrar el 2010 més de 200 incidències d'"afectació remarcable" i que van causar retards, segons dades oficials de la Generalitat.

En una resposta parlamentària a una pregunta del PP, la Generalitat quantifica en 224 el nombre d'avaries a la xarxa, tot i que no concreta què entén per "afectació remarcable". Els problemes a la catenària i en l'electrificació són la causa de 51 de les avaries. A continuació, se situen les incidències per senyalització - es van registrar 43 d'aquest tipus durant tot el 2010 - i 42 a causa d'atropellaments.

Un total de 24 incidències més són atribuïbles als trens, 15 més a l'estat de les vies i les plataformes i 7 són conseqüència d'obres de l'AVE i altres tipus d'afectacions provocades per tercers.

Aquestes dades es produeixen en el primer any en què la Generalitat ha tingut competències en la xarxa de Rodalies d'ample ibèric.

El propietari i gestor de vies, estacions i infraestructures és Adif i l'operador del servei segueix sent Renfe, encara que tant el tripartit com l'actual Govern de CiU han amenaçat amb canviar d'operador si no hi ha millores.

Mentrestant, la Generalitat té potestat en la regulació, planificació, gestió, coordinació, tarifes i inspecció dels serveis de Rodalies des de gener de 2010 i de Regionals des d'aquest any.