José Luis Sánchez, un company dels quatre ciclistes atropellats, explicava que ahir al matí, com cada diumenge, tenia previst sortir amb ells a la carretera, però a última hora va decidir quedar-se a casa pel fred. "Ahir vam quedar que sortiríem a dos quarts de deu del matí i em vaig aixecar i tot, però quan vaig veure la temperatura tan baixa que feia, a vuit graus sota zero, els vaig trucar per dir-los que no hi anava", va explicar aquest veí de Balaguer, consternat després de conèixer la tràgica notícia. Tan bon punt es va assabentar de l'accident, Sánchez, acompanyat de la seva dona, es va acostar fins al lloc on s'havia produït per tal de conèixer de primera mà les circumstàncies causants de l'atropellament múltiple que va acabar amb la vida de dos dels seus amics, va causar ferides de gravetat a un altre, i també va provocar ferides lleus a un quart ciclista. "Si hi arribo a anar, el cotxe m'agafa segur, perquè els ha atrapat a tots", va dir. vallfogona de balaguer |efe

Dos ciclistes van morir i dos més van patir ferides després de ser envestits per un cotxe a primera hora de la tarda d'ahir a la carretera C-13, al terme municipal de Vallfogona de Balaguer, a Lleida. Les víctimes mortals són Pere Pedrosa, de 35 anys i pare de dos fills petits, i Joan Alcázar, de 40. Segons va informar el Servei Català de Trànsit, l'accident es va produir a les dues de la tarda al punt quilomètric 26 d'aquesta carretera, quan per causes encara ara per determinar el turisme va atropellar un grup de quatre ciclistes.

A més de les dues víctimes mortals, l'accident va provocar ferides greus a un tercer ciclista, i lleus al quart, mentre que el conductor del vehicle va sortir-ne il·lès, segons va informar el SCT. El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) va traslladar els ferits a l'Hospital Arnau de Vilanova, on van ser atesos.

Els quatre ciclistes eren veïns de Balaguer, estaven federats des de feia poc temps, i formaven part del club ciclista Radical Intersport, una botiga d'esports situada al carrer Barcelona d'aquest municipi, que feia al seu torn de seu de l'entitat esportiva.

Possible imprudència

Els ciclistes acostumaven a planejar els dissabtes la ruta que farien diumenge al matí. Ahir, malgrat el fred matutí que havia provocat que un altre company es quedés a casa, havien programat pedalar fins a Agramunt, Tàrrega i Lleida i tornar a Balaguer a través de Vallfogona, lloc on es va produir el sinistre, just abans que arribessin al seu destí.

Tal i com van apuntar fonts del Club Ciclista Balaguer -que coneixen molt els integrants de Radical Intersport perquè acostumen a fer activitats plegats-, en el moment de l'accident els ciclistes estaven entrenant, com solien fer cada diumenge amb uns recorreguts d'un centenar de quilòmetres. Les mateixes fonts van explicar que el cotxe que va atropellar els dos homes hauria envaït part del voral de la carretera, que és per on circulaven els ciclistes.

Al lloc de l'accident s'hi van concentrar diversos amics i coneguts del grup ciclista, incapaços d'entendre com el cotxe causant del sinistre, un Ford Fiesta de color platejat, va poder atropellar quatre persones en un tram de carretera recta, amb bona visibilitat i amb el sol d'esquena.

Un portaveu dels Mossos d'Esquadra a Lleida va assenyalar que no li constava que el conductor del vehicle hagués quedat detingut, tal com hauria succeït si hagués donat positiu en el control d'alcoholèmia.

Altrament, a causa d'aquest accident, la carretera C-13 va estar tallada al trànsit aproximadament durant una hora i mitja, fins al voltant de dos quarts de quatre de la tarda, i els vehicles van ser desviats per un polígon industrial.

Fins al lloc del sinistre s'hi van desplaçar set dotacions dels Mossos d'Esquadra, les quals van fer fotos, van prendre mides i notes per aclarir les causes de l'atropellament, així com dues unitats dels Bombers i dues ambulàncies del Servei d'Emergències Mèdiques, que es van fer càrrec dels ferits.

32 víctimes a Espanya

Un total de 32 ciclistes van morir l'any passat a les carreteres espanyoles, segons les dades de la Direcció General de Trànsit, la qual cosa va suposar una disminució del 22% respecte a l'any 2010. El 2010 els morts van ser 67 (tant en vies interurbanes, com en ciutat), mentre que l'any 2009 van morir 56 persones i el 2008, 54 ciclistes.