El Partit Popular Català ha començat a treballar en una campanya dirigida a la ciutadania amb la qual pretén "trencar els tòpics de la Catalunya oficial". La cúpula de la formació està preparant aquesta ofensiva informativa perquè estigui a punt per difondre-la després de l'estiu. La campanya, que tindrà entre sis i deu blocs temàtics, intentarà que els ciutadans coneguin el que per als populars és "la veritat real" sobre alguns dels temes més controvertits i actuals a Catalunya. D'aquesta manera, el PPC explicarà la seva versió sobre el que envolta al pacte fiscal i el sistema de finançament, els peatges a carreteres catalanes, els bancs i caixes de Catalunya, o el bilingüisme.

El projecte encara està en fase embrionària, però la campanya que la presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, va insinuar que engegarien per explicar "la veritat" sobre el pacte fiscal als catalans ja s'està gestant, després que fonts de la formació expliquessin que la cúpula del partit ja ha començat a platejar-la. De moment, es treballa amb el nom de la campanya, que podria ser "Dret a saber", fent un joc de paraules amb el "dret a decidir" tan apel·lat per CiU i el Govern.

El contingut de la campanya estarà distribuït en diversos blocs que, en funció del que s'acabi decidint, en seran de sis a deu. Així, de moment, el PPC treballa en la informació que volen explicar sobre temes tan actuals com els peatges, la situació de la llengua i el bilingüisme a Catalunya, el declivi del sistema financer català i les seves caixes, i el finançament autonòmic i el pacte fiscal.

Durant les properes setmanes, la direcció del PPC seguirà perfilant la campanya, que es preveu que estigui enllestida al voltant dels mesos d'estiu per poder-la llençar al carrer cap al setembre.