La ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar ahir a Lloret de Mar durant una trobada amb empresaris que l'alta velocitat arribarà a Girona el mes de gener. La ministra va detallar que hi haurà 16 freqüències diàries. Alguns trens cobriran el trajecte entre Madrid i la frontera francesa (caldrà aturar-se a Figueres per canviar de comboi) i d'altres connectaran les quatre capitals catalanes. El trajecte Barcelona-Girona es farà amb 40 minuts i fins a Figueres durarà 55, segons va detallar Pastor.

La ministra va aprofitar la trobada electoral amb empresaris per anunciar que els trens d'alta velocitat arribaran a Girona i Figueres el gener. Segons va avançar, hi haurà 16 freqüències diàries. Per una banda, hi haurà vuit trens d'alta velocitat que cobriran el trajecte de Madrid fins a Figueres i que faran parada a Girona. D'aquests, sis tindran com a final de trajecte l'estació de Vilafant però els altres dos completaran el trajecte fins a la frontera. Pastor va explicar que encara estan pendents que s'homologuin els trens espanyols que fan el tram transfronterer i, per tant, caldrà parar a Vilafant per canviar de comboi, com ja passa actualment. Pastor va detallar que l'homologació estarà feta a l'abril i, llavors, ja es podrà fer tot el trajecte fins a París sense necessitat de canviar de tren.

A més, hi haurà vuit freqüències diàries de trens Avant. Es tracta de trens d'alta velocitat de mitja distància que cobriran els trajectes entre les quatre capitals catalanes. "És molt important poder tenir per fi connectades les quatre capitals", va remarcar. Pastor també va dir que pensa reunir-se amb l'Ajuntament de Girona i la Generalitat per estudiar algunes de les mesures que proposen per integrar l'estació provisional del TAV amb l'estació actual. Finalment, va dir que els preus dels bitllets encara s'estan negociant i que hi haurà opcions de bitllets integrats.

Bonificacions a l'AP-7

La ministra també va anunciar que dilluns vinent el PP presentarà una esmena als pressupostos de l'Estat de 2013, on es destinaran 3 milions d'euros a rebaixar els preus dels peatges de l'AP-7 mentre durin les obres de la N-II. Pastor va explicar que estan estudiant quins vehicles es podran beneficiar dels descomptes i va avançar que l'objectiu de la mesura -que cal negociar amb la concessionària- és "descongestionar" la nacional. A més, Pastor va remarcar que la N-II es troba entre les cinc obres prioritàries del Govern estatal.