Els empleats adscrits a la vigilància de les autopistes de peatges a Espanya han estat conferits pel Govern amb el caràcter d'autoritat temporal per evitar l'impagament d'aquests serveis, va informar l'associació de defensa dels conductors Automobilistes Europeus Associats (AEA). Catalunya és la comunitat on es registren més impagaments de peatges arran de la iniciativa "No vull pagar", posada en marxa fa uns mesos.

La tasca ara assignada podran exercir-la en absència dels agents públics competents i la seva versió dels fets tindrà valor probatori davant les denúncies. Segons AEA, aquesta competència està recollida en una modificació de la Llei de Seguretat Viària i de la Llei de Construcció, i Explotació de les autopistes en règim de concessió, publicada el 28 de desembre.

Per al president d'AEA, Mario Arnaldo, "aquesta modificació no es justifica pel fet de voler evitar l'impagament dels peatges a les autopistes, per a la qual cosa ja existeixen avui mesures legals suficients, ja que el que realment es pretén és obrir, per la porta de darrere, la possibilitat de cobrar per l'ús d'unes infraestructures que els automobilistes ja hem pagat de sobres".

El club automobilista precisa que la legislació espanyola ja estableix mecanismes jurídics per combatre l'impagament dels peatges a les autopistes de pagament.

En aquest sentit, l'esmentada acció es considera des d'una falta d'estafa tipificada en el Codi Penal a una infracció administrativa recollida en el Reglament General de Circulació i és sancionable amb multes de fins a 100 euros.

La responsabilitat davant aquestes denúncies serà del titular del vehicle, en cas que no s'identifiqui expressament el conductor infractor.