El govern català ha aprovat avui impulsar una llei pròpia de la Formació Professional, amb l'objectiu d'integrar els sistemes inicial, continu i d'ocupació, i fer-la més efectiva a l'hora d'orientar els aturats sobre quins cursos necessiten per tenir més possibilitats de trobar feina.

Els consellers d'Ensenyament, Irene Rigau, i d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, han anunciat en roda de premsa a Barcelona, després de la reunió del Consell Executiu, la seva voluntat d'activar la futura llei de l'FP, de la qual avui mateix s'ha aprovat la memòria, i també del III Pla de l'FP 2013-2016.

Aquestes dues decisions s'emmarquen en l'aposta del govern català d'anar cap a un nou model d'FP, encara que sense una dotació econòmica específica o més gran de la prevista pels dos departaments: 300 milions anuals d'Empresa i 420 milions d'euros per curs per part d'Ensenyament, han precisat els dos consellers.

L'objectiu de la futura llei de l'FP és superar els actuals obstacles administratius per fer compatible la formació professional al llarg de la vida laboral i, així, si un parat precisa cursar estudis d'idiomes, per exemple, se'l pugui orientar amb l'objectiu de millorar el seu currículum i les seves possibilitats d'aconseguir feina.

La llei aspira a dissenyar la formació a llarg termini, començant per la formació entre els joves però garantint la seva continuïtat al llarg de la vida laboral.

La voluntat dels dos consellers és que, en l'últim trimestre d'aquest any, les persones que optin per millorar la seva formació a través de l'FP ja comencin a notar les millores que es volen impulsar en el marc del III Pla de l'FP, amb un sistema d'informació i orientació reformat.

Pel que fa a la futura llei catalana de l'FP, la consellera Rigau ha estimat que la comissió conjunta dels dos departaments podria presentar en el Parlament de Catalunya un text d'aquí a un any, per iniciar-se llavors el debat a la cambra.

A Catalunya la Formació Professional depèn dels departaments d'Ensenyament, en la seva etapa inicial, i del d'Empresa i Ocupació, en els seus aspectes de formació contínua i ocupacional.