El projecte de construcció de la macroestació barcelonina de La Sagrera s'ha desencallat gràcies a l'acord tancat entre el Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament per reduir el seu cost a un màxim de 650 milions d'euros, enfront de l'estimació anterior de més de 800 milions. La viabilitat d'aquesta obra, que ha acumulat permanents retards, sembla ara garantida després del protocol d'intencions subscrit ahir al consistori barceloní per la ministra de Foment, Ana Pastor, l'alcalde, Xavier Trias, i el president d'Adif, Gonzalo Ferre.

El protocol estableix el marc general i les pautes que han de seguir Adif i l'Ajuntament perquè l'estació sigui una realitat, ajustant el projecte per racionalitzar el seu cost, encara que mantenint la funcionalitat i l'operativitat ferroviària de l'estació intermodal, que oferirà servei d'alta velocitat i Rodalies.

Els 650 milions que haurà de costar com a màxim la macroestació procediran de l'Estat en aplicació de l'addicional tercera de l'Estatut (255 milions), de les plusvàlues urbanístiques (28 milions) i del concurs que convocarà Adif per a la gestió a 60 anys dels 6.000 metres quadrats de sostre comercial.