La decisió del Govern francès, basant-se en l'informe Duron, d'ajornar a 2030 la línia d'alta velocitat Perpinyà-Montpeller (que afecta el corredor mediterrani i la connexió Barcelona-París) ha fet reaccionar, conjuntament, a Christian Bourquin, president de la regió Llenguadoc-Rosselló i el president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, que exigeixen a França, en una carta signada per tots dos, que respectin el seu compromís amb la Unió Europea, que pot participar en el finançament d'aquest corredor.

En la missiva dirigida al primer ministre francès, Jean-Marc Ayrault, insten "a avaluar de nou l'interès prioritari del tram ja que la seva construcció té conseqüències econòmiques i permet la ruptura de l'aïllament geogràfic".

També recorden que la Comissió Europea considera aquest tram "transeuropeu" pel que "pot invertir fons estructurals a partir de 2014". I adverteixen que el retard del projecte "qüestionaria sobretot els compromisos fets per França i Espanya sobre la relació Catalunya-França".

El secretari general del PSPV, Ximo Puig, també ha sol·licitat una reunió amb l'ambaixador de França a Espanya, Jérôme Bonnafont, per conèixer la postura del seu país davant el corredor mediterrani. Els socialistes valencians volen destacar davant l'ambaixador la importància que l'eix mediterrani "avanci al ritme necessari. Sabem de les dificultats de tots els països, però per desenvolupar millor Europa és urgent la construcció del corredor a Espanya, el centre i el nord d'Europa".