El Consell de Garanties Estatutàries (CGE) considera contrària a la Constitució i a l'Estatut la taxa que la Generalitat pretenia cobrar a aquelles empreses de serveis generals que acumulessin més de 30 reclamacions de consumidors a l'any davant l'Agència Catalana de Consum. El dictamen d'aquest organisme dóna així la raó al PP català en aquest punt, encara que desestima les altres quatre peticions d'aquest grup, totes elles referides a la llei d'acompanyament dels pressupostos de 2014. Fonts del Departament d'Empresa i Ocupació van precisar que, d'entrada, i com a resposta al dictamen d'aquest organisme, se suprimirà aquesta taxa inclosa a la llei d'acompanyament.

Això no obstant, la intenció de la Generalitat és tractar de recuperar-la més endavant, mitjançant una modificació legal posterior que atengui les consideracions fetes pel Consell de Garanties i la faci així totalment constitucional. Aquest organisme de caràcter consultiu entén que l'esmentada taxa vulnera dos articles de la Constitució i un de l'Estatut en la mesura que "no respecta" un article de la Llei Orgànica de Finançament de les Comunitats Autònomes. El PP qüestionava que la Generalitat imposés una taxa a l'entitat contra la qual es reclama, i entenia que això equivalia a donar per asseguda la seva responsabilitat.

La Generalitat, per la seva banda, argumentava que les empreses que rebien més de 30 reclamacions l'any es beneficiaven dels serveis de tramitació i de gestió de reclamacions dels consumidors habilitats per l'Agència Catalana de Consum, estalviant-se així mitjans propis. El Consell entén, en un dictamen aprovat per unanimitat, que encara que les empreses afectades tinguin carències a l'àrea d'atenció al consumidor, això "no fonamenta la imposició de l'esmentada taxa". En aquest sentit, aquest organisme recorda al Govern a disposar d'aquest servei és una obligació prevista legalment en el codi de consum.