Ferrmed urgeix a invertir 800 milions en l´eix mediterrani

El "lobby" també adverteix de la penalització en velocitat que patiran els trens de passatgers

22.01.2014 | 07:39

El grup de pressió Ferrmed , creat el 2004 per defensar la creació d'un gran eix ferroviari europeu des d'Algesires fins a Escandinàvia, acaba de llançar diversos desafiaments al Ministeri de Foment sobre el corredor mediterrani. L'associació insta el departament que dirigeix Ana Pastor perquè assigni " el 2013 o 2014, com a màxim, els 800 milions d'euros" que resten per executar a temps les obres que permetran reconvertir l'actual corredor mediterrani de vies d'ample ibèric (1,668 metres) a l'ample europeu (1,435 metres). L'eix mediterrani serà el conillet d'índies en què conviuran trams amb els dos tipus d'ample, gràcies al tercer fil o tercer carril, per permetre la circulació de tot tipus de trens (excepte en el Vandellòs-Tarragona on només podran circular els d'ample europeu).
"Volem constatar que això es pugui fer en el poc termini que ens queda. La situació de les obres no està clara perquè encara no s'ha mogut ni una travessa del tercer carril", va assegurar el secretari general de Ferrmed , Joan Amorós. Ferrmed també va mostrar els seus dubtes sobre les condicions tècniques en què podran circular els trens de passatgers al remodelat corredor mediterrani (les mercaderies no necessiten velocitat, sinó regularitat. " Paradoxalment, la posada en marxa del tercer carril pot obligar que els trens de passatgers circulin més lent. Volem saber a quina velocitat circularan els trens", va sostenir Amorós. Una afirmació que va apuntalar l'especialista ferroviari del Col·legi d'Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana, Francisco García Calvo, " el tercer carril no permet funcionar amb bloqueig automàtic de circuits de via (un sistema que impedeix a dos trens ocupar un mateix tram de via) sinó que funcionarà amb el sistema de comptador d'eixos (més senzill i que compta les rodes o eixos que entren en un tram de via i impedeix ocupar fins que surten d'ell)".

Més problemes
A aquest diferent sistema de "detecció del tren" se sumaran els problemes que s'han plantejat als tècnics per la convivència dels dos tipus d'ample: els aparells de via (que permeten encreuaments de trens, ramificacions de les vies o canviar l'ample dels trams) que s'instal·laran en el tram València Castelló i que també penalitzen la velocitat dels trens ja que, segons confirmen diversos tècnics ferroviaris " limiten la velocitat de pas a 80 quilòmetres per hora en línia recta i 60 km / h corba ".

Catalunya


Qui són les víctimes dels atemptats de Barcelona i Cambrils?

Qui són les víctimes dels atemptats de Barcelona i Cambrils?

Els atacs de dijous s'han endut la vida o ferit persones de "més d'una vintena" de nacionalitats

"Mataria infidels i només deixaria els musulmans que segueixin la religió"

"Mataria infidels i només deixaria els musulmans que segueixin la religió"

Així és Moussa Oukabir, el jove ripollès a qui atribueixen la masacre de Barcelona

Tercer detingut a Ripoll relacionat amb l´atac terrorista a Barcelona

Tercer detingut a Ripoll relacionat amb l´atac terrorista a Barcelona

Important desplegament a la capital ripollesa, on segueixen escorcollant habitatges. El quart...


Busquen Moussa Oukabir com a presumpte autor de l´atemptat de la Rambla

Busquen Moussa Oukabir com a presumpte autor de l´atemptat de la Rambla

La Policia busca altres tres ripollesos d'entre 18 i 23 anys relaiconats amb els atemptats - Els...

Els ciutadans dipositen flors i espelmes en record a les víctimes

Els ciutadans dipositen flors i espelmes en record a les víctimes

El lema ´Catalunya, lloc de pau´ aplega barcelonins i turistes al centre de les Rambles

Enllaços recomanats: Premis cinema