Un any després dels aiguats del 18 de juny, a la Val d'Aran es respira normalitat tot i l'absència d'obres de "responsabilitat". Així ho assegura el síndic d'Aran, Carlos Barrera, que concreta que aquestes intervencions són les que tenen a veure amb la correcció de "punts negres" com la defensa o definició del traçat de la llera del riu. La inversió que s'ha fet supera els 40 milions d'euros i s'ha concentrat bàsicament en obres "d'emergència i ?exi?gència social". En aquest sentit, Barrera creu que per tornar a la situació del dia abans de les riuades caldrien 40 milions més. Alguns aranesos encara tenen por quan senten "bramar" el riu, però on s'han fet obres la seguretat és superior a la d'abans dels aiguats.

Així doncs, una de les principals obres d'emergència que s'han fet ha estat la recuperació de diversos trams de la N-230, que depèn del Ministeri de Foment, on s'ha fet una inversió de 24 milions d'euros. El Departament de Territori i Sostenibiltiat ha destinat 5 milions d'euros a la C-28, la carretera del Port de la Bonaigua que connecta amb el Pallars Sobirà. D'altra banda, la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre ha hagut de destinar 4'3 milions d'euros a la defensa de rius.