La investigació policial entorn de Jordi Pujol Ferrusola ha revelat al jutge Pablo Ruz els dots del fill gran de l'expresident català en el negoci dels vehicles de luxe: va comprar un Porsche 911 per 2.800 euros i a més paga per ell una assegurança de 45 euros l'any. Tot un negoci, sens dubte, sobre rodes.

A més de l'origen del seu patrimoni mobiliari (va moure 32 milions d'euros entre 2004 i 2012), l'Audiència Nacional ha posat l'ull en la flota de cotxes per a milionaris que apareixia a nom seu o de les seves empreses: Jaguar, Ferrari, Mercedes, Porsche i Lotus, és a dir, el somni de qualsevol conductor.

I els policies de la UDEF, això que el 2013 l'expresident català Jordi Pujol va preguntar què era ("Què cony és això de la UDEF?", per ser més exactes), han arribat a conclusions un tant curioses tant per la facilitat de Pujol Jr. per a la compra de vehicles d'elit com per aconseguir-se l'assegurança més barata.

Posem un exemple. El 12 de desembre de 2001 Jordi Pujol Ferrusola va comprar un Porsche 911 S per 450.000 pessetes de llavors (2.800 euros). El venedor va justificar la venda a un preu "extraordinàriament baix" perquè era "un vehicle usat i amb el motor no en molt bon estat".

Però aquí no queda tot. La Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal de la Policia ha explicat al jutge que el fill gran de l'expresident ha pagat per aquest cotxe en els últims quatre anys una prima anual única de 45,02 euros per any. Tot un crac, sens dubte.

Següent exemple: Jaguar E TYPE 3.8 Roadster. Trànsit documenta que va ser adquirit en contracte privat per Jordi Pujol al preu de 3.600 euros pagats al comptat quan aquest mateix vehicle costava el 2006, l'any de la seva compra, uns 240.000 euros i ara a internet el seu preu ronda els 80.000 euros.

I què dir de la compra d'un Ferrari Testarossa per 22.500 euros? O d'un Mercedes Benz SLR Mclaren per 90.000 euros quan set anys abans va costar 575.000 euros?

El fill més gran de qui fora president de Catalunya entre 1980 i 2003 també va comprar un Lamborghini Diable 132 ES per 25.000 euros. El venedor, que l'havia comprat el 1999 com inversió per 21 milions de pessetes (126.000 euros), va comptar a la policia que el va vendre per un preu tan baix perquè "no aconseguien vendre'l i no els va quedar més remei".

No només sorprèn la capacitat d'adquirir tants cotxes de luxe, sinó la facilitat amb què es va buscar una assegurança més barateta. Segons la UDEF, la majoria dels cotxes estan assegurats en Liberty Seguros i es tracta de primes "com menys estranyes" perquè són "molt inferiors a les de mercat".

Això sembla, realment, el pagament de 45 euros a l'any per un Mercedes 230 SL, un Porsche 911 o un Lotus Elan ES, encara que tampoc no va pujar molt la prima per un Ferrari F40: 60 euros.

Per a la policia, la flota de vehicles de Pujol Jr. la formen onze bòlids: tres Ferraris, tres Porsche, dos Mercedes Benz, un Jaguar, un Lotus i un Lamborgini. I segur que els cavalls sumen més que el cost total de la seva assegurança