La T-10, el títol de transport més utilitzat, serà més barata a partir de l'1 de gener del 2015 i costarà 9,95 euros, mentre que actualment l'import és de 10,30 euros. Aquest és un dels punts de l'acord entre PSC i CiU per a l'aprovació dels pressupostos de l'Ajuntament de Barcelona, segons ha explicat aquest dijous l'alcaldable del PSC, Jaume Collboni, i han confirmat a l'ACN fonts municipals. El pacte, mitjançant el qual el PSC s'abstindrà en l'aprovació dels comptes municipals, inclou també un augment dels usuaris de la targeta rosa i un increment en la freqüència d'autobusos. Tot plegat tindrà un cost de 16 milions pel consistori barceloní i de 3,5 milions per a la resta de poblacions de l'AMB.

L'acord per donar llum verda als pressupostos municipals de Barcelona implica una abstenció del PSC. Dimecres vinent, els comptes es porten a la comissió d'Economia del consistori, on s'iniciaran els tràmits per aprovar-los. Segons han explicat fonts municipals a l'ACN, el govern de la ciutat continuarà negociant amb UxB per intentar que se sumi a l'acord amb el PSC.

Més beneficiaris de la targeta rosa

La rebaixa de 35 cèntims en el preu de la T-10 és el punt més destacat de l'acord entre socialistes i convergents, però no és l'únic. Segons ha informat el PSC, s'ampliarà el nombre de persones que poden utilitzar la targeta rosa, gràcies a un canvi en la renda mínima necessària per obtenir-la. La targeta rosa gratuïta es podrà tenir amb una renda anual de 8.132 euros o menys (actualment el límit és 7.455 euros) i la targeta rosa reduïda es podrà obtenir amb una renda inferior als 16.265 euros (actualment en són 14.910).

D'aquesta manera, hi ha 16.000 persones més que podran accedir a la targeta rosa gratuïta i 37.000 més que podran acollir-se a la reduïda. La targeta rosa és un títol de transport e tarifació social, personal i intransferible, al qual hi poden accedir les persones de més de 60 anys o que tinguin un certificat de reconeixement de la discapacitat igual o superior al 33%. El 2013 hi havia 247.657 persones beneficiàries d'aquesta targeta.

Un altre dels pilars del pacte és l'increment de les freqüències dels autobusos, amb 25 vehicles més en les hores punta, així com un increment de 105.000 de les hores de servei anuals i la creació de 80 llocs de treball nous a la xarxa de bus de TMB.

Pla de millora social

A més d'aquest seguit de millores en el transport públic, el pacte CiU-PSC també inclou un pla de millora social a Barcelona, que els socialistes explicaran amb més detall en els propers dies. Entre els punts inclosos en aquest programa de "rescat social", com l'ha definit Collboni, hi ha l'increment de les escoles bressol a la ciutat.