L'Associació Unificada de Guàrdies Civils (AUGC) va denunciar que caps de la Guàrdia Civil a Barcelona utilitzen vehicles d'alta gamma que han estat confiscats en diverses operacions de narcotràfic per al seu ús privat i que aquesta situació es repeteix a la resta d'Espanya.

El portaveu de l'AUGC, Juan Antonio Delgado, va explicar que "aquests vehicles confiscats haurien de servir per a les operacions policials, però els caps els demanen al jutge i, camuflant-los amb algun servei que s'hagi de portar a terme, els acaben usant de forma privada".

Delgado va recordar que els peatges i la gasolina que consumeixen els vehicles van a càrrec de la Guàrdia Civil.

Per altra banda, Delgado va voler denunciar que els vehicles que han d'usar els agents d'escala bàsica, els que estan patrullant, ÷tenen una mitjana de més de 200.000 quilòmetres i alguns arriben fins i tot a 700.000 quilòmetres".

La Direcció General de Trànsit (DGT) recomana que els vehicles no superin els 200.000 quilòmetres perquè és perillós, per això Delgado va descriure la situació que estan vivint en aquest moment com a "vergonyosa".

Manca de mitjans

Delgado també va destacar que a causa de la crisi hi ha 6.500 agents de la Guàrdia Civil menys, concretament a Catalunya n'hi ha 300 menys, i que a més tenen pitjors condicions laborals i una mancança preocupant de tot tipus de mitjans.

El portaveu de l'AUGC va assegurar que "la delinqüència a Espanya ha augmentat encara que el Govern ho negui i que a la vegada hi ha menys agents de policia vigilant els carrers".