El procés català per la independència genera interès a la premsa generalista digital però no ha aconseguit situar-se com un dels grans temes d'agenda mundial. Un estudi de l'empresa BrandRain sobre una base de 9 milions de fonts d'informació revela que entre el 10 i el 28 de setembre, al món es van fer 162.861 referències a la independència i 474.336 publicacions amb referència a les eleccions catalanes. En tots dos casos, més del 70% de les publicacions mundials s'han fet en premsa digital i més del 90% són en castellà i català.

L'eina amb la qual treballa BrandRain, segons va explicar Oscar Trabazos, permet saber si els continguts tenen un caràcter positiu o negatiu. Segons l'estudi, dels més de 400.000 comentaris van ser posi?tius en tots els idiomes que no eren en castellà, que és l'idioma amb què s'han emes més missatges parlant del procés català. En aquest cas, en espanyol s'ha arribat al 70% de missatges negatius.

La mateixa empresa assenyala que el tema de la independència es va publicar en un percentatge superior al 70% en premsa digital, el que va facilitar arribar a una gran audiència potencial. Es calcula que aproximadament podrien haver fet algun tema referit a la independència de Catalunya al voltant de 23.000 milions de visualitzacions. Malgrat que sembli una xifra desorbitada, es pot comparar amb l'impacte mundial que ha tingut la crisi de Volkswagen. Segons Trabazos, la crisi de Volkswagen va tenir 597.238 publicacions, cosa que significa que dels problemes de la gran indústria automobilística se n'ha parlat cinc vegades més que de la independència. A més, en només cinc dies, els problemes de Volkswagen van arribar a més públic potencial, 26.000 milions de visualitzacions, que tot el procés en els 15 dies de campanya.

Als blogs, xarxes socials, mitjans digitals, fòrums i webs temàtiques que analitza BrandRain, només un 8% dels 160.000 missatges sobre la independència es van fer en anglès. Per països cal remarcar que França va emetre un 2,2% dels missatges, Itàlia un 1,2%, i Alemanya un 0,8% dels missatges. En català s'han emès un 22% dels missatges sobre la segregació.

Pel que fa a les eleccions catalanes, el 64% dels més de 400.000 missatges emesos sobre els comicis es feien en castellà a tot el món, mentre que en català s'han emès el 19% dels missatges. Per països, només un 1,2% de les publicacions s'han fet a França, un 0,6% a Itàlia i un 0,3% a Alemanya.