ERC afirma que es disputa el primer lloc amb Ciutadans

Homs assegura que Democràcia i Llibertat aspira també a la victòria com l'"artífex" del 9-N i del 27-S

02.12.2015 | 07:20
Rufián i Tardà van presentar la campanya electoral.

"No anem al Congrés a fer política parlamentària. Amb tota humilitat, volem ser una delegació diplomàtica de la futura República Catalana". Aquesta és la declaració d'intencions del cap de llista d'ERC, Gabriel Rufián, durant la presentació de la campanya. Esquerra no anirà a negociar "res" a Madrid, perquè no hi ha "ningú" a l'altra banda amb qui negociar. L'objectiu és que la "imatge" de Catalunya no la monopolitzi Albert Rivera (C's), anb qui creuen que es disputaran el primer lloc, i que els espanyols tinguin una veu que els recordi que el 27-S els independentistes "vam guanyar". ERC obrirà la campanya a l'Auditori de Cornellà, ciutat del número 2 de la candidatura, Joan Tardà, i la tancarà quinze dies després al Teatre Principal de Sabadell, ciutat d'acollida del colomenc Gabriel Rufián. La campanya arribarà arreu del país després d'una precampanya centrada en l'àrea metropolitana.
El director de campanya i secretari general adjunt d'ERC, Lluís Salvadó, va admetre que aprofundiran "molt" en l'àrea metropolitana. Ja ho han fet en precampanya i ho continuaran fent durant les properes setmanes amb la intenció de sumar més adeptes a l'independentisme. L'àrea metropolitana ha estat el territori predilecte pels republicans des que Oriol Junqueras, alcalde de Sant Vicenç dels Horts, va agafar les regnes del partit. És allà on el partit ha detectat el nínxol de creixement electoral i el nínxol de creixement de l'independentisme.
Per al 20-D l'objectiu és "guanyar" segons va subratllar Rufián. Amb aquestes previsions, el partit ha elaborat una campanya que recorrerà tot el país mostrant principalment tres cares: les dels número 1 i 2 al Congrés, Gabriel Rufián i Joan Tardà, i la del número 1 al Senat, el jutge Santi Vidal. El pressupost de campanya s'enfila a 1,5 milions d'euros dels quals 800.000 es deuen al mailing electoral.
Per la seva part, Democràcia i Llibertat també aspira a la victòria a Catalunya el 20-D presentant-se com el "principal" artífex del 9-N i del 27-S. El director de campanya, Jordi Cuminal, va argumentar que molts pensaven que no hi hauria acord per a la data i la pregunta de la consulta, que no es posarien les urnes, que no hi hauria llista conjunta i que les eleccions no serien un plebiscit. "Hi ha una gent, no els únics però sí els principals actors, que tot allò que es deia que seria impossible ho va fer possible", va apuntar Cuminal, situant ara en el mateix nivell el diàleg amb Madrid per assolir la independència. Artur Mas tindrà un paper molt important en la campanya, que porta com a lema la paraula "impossible" amb les dues primeres lletres ratllades.

Impossible, com a lema
La principal idea força que es farà servir per captar el vot és que Democràcia i Llibertat té una manera de fer les coses "seriosa i rigorosa" que és la que ha permès celebrar el 9-N i el 27-S. I aquesta mateixa manera d'actuar s'aplicarà ara a Madrid, on els convergents defensen que s'hi ha d'anar perquè si el Govern espanyol no vol escoltar, com a mínim el Congrés ho haurà de fer. "Ara diuen que defensar el procés a Madrid és impossible i nosaltres anem amb una veu honesta, serena i determinada per fer-ho possible", va apuntar Cuminal.
El lema de campanya serà aquesta paraula "impossible" però amb les dues primeres lletres ratllades i la signatura de Francesc Homs a sota. La imatge que acompanya el cartell és un primer pla d'Homs en blanc i negre que busca transmetre serenitat i determinació, va explicar el director de campanya.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema