Barcelona crea una marca per promoure's a l'exterior com a destí sanitari

08.01.2016 | 00:00

Els principals hospitals privats de Barcelona, la Generalitat i el consorci Turisme de Barcelona han creat la marca «Barcelona Medical Destination» -Barcelona Destí Mèdic- per promocionar Barcelona i a la vegada Catalunya a l'estranger com un destí d'excel·lència en matèria mèdica.
En un acte al recinte modernista de l'hospital de Sant Pau de Barcelona, els actors implicats van donar a conèixer ahir aquesta iniciativa amb la qual pretenen augmentar el nombre de pacients estrangers, 20.000 actualment, que cada any vénen a Catalunya a rebre tractament mèdic en hospitals privats catalans.
L'associació Barcelona Medical Agency -BMA-, que agrupa hospitals del grup Quirónsalud, com la clínica Quirón, la Dexeus o la Teknon, entre d'altres, o bé Barcelona Centre Mèdic -BCM-, entitat de la qual formen part clíniques com la Barraquer, abonen aquesta nova marca i van signar amb la resta d'entitats el conveni que permetrà crear-la.

Turisme mèdic privat
L'objectiu de l'esmentada marca és ajudar a promocionar Barcelona i Catalunya com destins de turisme mèdic d'alt valor afegit a escala internacional.
Durant l'acte, tant el conseller d'Empresa i Ocupació en funcions, Felip Puig, com el seu homòleg de Salut, Boi Ruiz, van subratllar que aquest acord no tindrà «cap impacte en les llistes d'espera» de la sanitat pública, ja que el conveni es dirigeix a captar pacients privats.
Encara que alguns dels hospitals integrats en aquestes associacions hospitalàries tenen conveni amb la sanitat pública, el canal privat està «clarament diferenciat» del canal públic, va apuntar Antoni Arias, secretari general de BMA.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema