Les cues i les queixes es repeteixen avui davant els taulells de Vueling a l'Aeroport del Prat, després que l'aerolínia hagi cancel·lat aquest matí una desena de vols amb destí o origen Barcelona i que la majoria de rutes acumulin retards, alguns de fins a quatre hores.

L'inici de les vacances de juliol està sent complicat a l'aeroport barceloní a causa dels múltiples problemes que des de fa dies arrossega Vueling, la principal aerolínia al Prat, en la seva operativa.

Al llarg del matí de dissabte, la companyia ha cancel·lat una dotzena de vols, nou dels quals amb origen o destí Barcelona, el que està provocant la indignació dels passatgers afectats, que han de realitzar llargues cues als taulells de facturació o d'informació de Vueling per intentar buscar una solució a la seva situació.

Alguns dels vols que la companyia de baix cost ha catalogat com "no operats" aquest matí són els que tenien com a destí Alger, Cagliari, Londres, Màlaga o París, així com altres dos amb destí Barcelona i origen Londres, Màlaga i París.

També Vueling ha deixat d'operar un vol Bilbao-Alacant, un Bilbao-Màlaga i un Alacant-Bilbao, segons que informa en la seva pàgina web.

Molts dels vols que opera l'aerolínia, a més, s'enlairen amb retards, que en alguns casos superen les tres hores, com és el cas de les rutes a Eivissa, Amsterdam o Lió.

Fonts de l'aerolínia han reconegut que les incidències són fruit d'"un problema operatiu" de l'empresa i han indicat que s'està oferint als afectats la possibilitat de canviar els seus bitllets o recuperar els diners.

El director comercial de Vueling, David García Blancas, va demanar ahir públicament disculpes als clients afectats pels retards i les cancel·lacions i va remarcar que la companyia està "bolcada a arreglar la situació actual".

L'Agència Catalana de Consum (ACC), dependent de la Generalitat, ha enviat un requeriment a Vueling i un altre a Aena per reclamar-los tota la informació possible sobre les causes d'aquests problemes en l'operativa de l'aerolínia, que algunes fonts del sector atribueixen a problemes organitzatius per falta de personal i d'avions per complir amb els bitllets venuts.