Adif ha fet seu l'estudi presentat pel consistori per soterrar la via fèrria, la línia R2, al seu pas per Montcada i Reixac, que redueix el cost d'aquesta obra, i proposa que l'obra inclogui la construcció d'una tercera via per facilitar l'avançament de trens.

Així ho van explicar el president d'Adif, Juan Bravo, el secretari general d'infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i l'alcaldessa de Montcada, Laura Campos, en la roda de premsa oferta a l'ajuntament després de la segona reunió de la comissió politicotècnica que aborda el soterrament. Aquesta obra va ser llargament reivindicada per veïns, entitats i pel consistori a causa de l'elevat nombre d'accidents que s'han registrat en el pas a nivell de la via fèrria.

La trobada d'ahir va servir per mostrar la proximitat del soterrament i la bona sintonia entre les tres administracions en aquest tema, amb el vistiplau del Ministeri de Foment.

Pel que fa a les xifres pressupostàries i els terminis d'execució es tancaran probablement en la pròxima reunió de la comissió el 18 de maig. La construcció d'una tercera via addicional de la R2 al seu pas per Montcada serviria per descongestionar i esponjar el servei de Rodalies de Catalunya, ja que els trens que no paren al municipi podran tenir una zona d'avançament.