Uns amb resignació, altres amb evident enuig, els passatgers que havien d'agafar aquest matí un vol a l'aeroport de Barcelona van haver de suportar llargues cues per passar el control de seguretat, una situació que molts preveien i que van intentar evitar arribant al Prat amb diverses hores d'antelació.

Durant tot el matí, les aturades parcials convocades pels vigilants de l'empresa Eulen van ocasionar importants aglomeracions en les dues terminals de l'aeroport, especialment a la T2, on el temps màxim d'espera per passar el filtre de seguretat va ser de més d'una hora i mitja, mentre que en la T1 es va situar aproximadament en una hora.

Conscients d'aquesta convocatòria i dels problemes que l'aeròdrom barceloní registra des de fa dues setmanes per aquest conflicte laboral, molts viatgers previnguts van arribar al Prat amb cinc o sis hores d'antelació per assegurar-se de no perdre el vol.

No obstant això, alguns es van trobar amb que els taulells de facturació van obrir més tard i que, per tant, de poc els va servir ser tan previsors.

En plena sortida de vacances

En plena sortida de vacances d'agost, alguns passatgers van mostrar el seu enuig pel caos que s'ha viscut en determinats moments al Prat. «Fa un any que esperem les vacances i ens les volen fotre. Em sento frustrada», va afirmar a EFE-TV una usuària, mòbil en mà, a la terminal T1, a la qual havia arribat sis hores abans de la partida del seu vol, però que tot i així temia no poder agafar.

«Estic molt cabrejada i preocupada, puc perdre el vol i els culpables són ells, no jo», va clamar en la mateixa cua una altra dona que havia de volar a Sud-amèrica. Davant aquesta situació, alguns passatgers que viatjaven en parella o en grup van optar per repartir-se funcions i fer simultàniament dues cues: la de la facturació i la del control de seguretat.

«Nosaltres estem a la cua mentre ells facturen les maletes. És que és un viatge car, al Brasil», va justificar Bea Montovio, que es va mostrar preocupada per la situació, però entenia que els treballadors d'Eulen protestessin per reclamar millores de les condicions laborals.

Altres viatgers, molts d'ells estrangers, van arribar al Prat conscients del que se'anaven a trobar i van encarar l'espera amb resignació. «Deuen tenir els seus motius per fer vaga, així que paciència», va comentar Melissa, que va aprofitar el temps i va arribar a l'aeroport amb només dues hores d'antelació, el temps mínim en una jornada normal.

Intensificant contactes

En plena vaga, la direcció i els treballadors d'Eulen van intensificar els seus contactes per intentar buscar una sortida al conflicte, primer a instàncies d'Aena i després del departament de Treball. En un recés d'aquesta reunió, l'advocat del comitè, Leopoldo García, va explicar que «s'ha avançat una mica», però va advertir que és difícil arribar a un espai tan curt de temps a acords que permetin la desconvocatòria de la vaga. García també va destacar que «la vaga ha començat avui» i que els col·lapses i llargues cues a l'Aeroport de Barcelona dels dies anteriors van ser deguts «a l'increment important del trànsit i la dimensió escassa de la plantilla» i no a una vaga de zel, com va apuntar la companyia.