Aena impulsarà un pla immobiliari a l'entorn de l'Aeroport del Prat en una extensió de 328 hectàrees, amb la previsió de 1.848.744 metres quadrats edificables i una inversió global públic-privada de 1.264 milions d'euros a 20 anys, per convertir-ho en un pol d'atracció empresarial de R+D+i. En la seva presentació a Barcelona del Master Pla Immobiliari de l'Aeroport del Prat, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va afirmar que el pla immobiliari suposa aprofitar 328 de les actuals 543 hectàrees lliures a l'entorn del Prat, la qual cosa equival a «470 camps de futbol o 1,5 vegades l'operació Chamartín, la més gran d'Europa».

Va explicar que el pla immobiliari, que espera que pugui començar-se a construir a la fi de 2019 i els primers immobles estiguin el 2020, inclou un àrea per i-Commerce, de 75 hectàrees; un parc logístic, de 58 hectàrees; un Air City, de 49 hectàrees amb oferta hotelera i de restauració; oficines Business Farms, de 28 hectàrees, i un àrea per a indústria 4.0 i aeronàutica, amb 51 hectàrees.

De la Serna va incidir que amb aquest pla s'inicia un nou model de negoci d'Aena, i ha subratllat que tindrà en compte la sostenibilitat, ja que, a més de les zones verdes a l'àrea del pla immobiliari, es mantindran 215 hectàrees per preservar l'entorn mediambiental.

El ministre va dir que l'àrea d'I-commerce vol implantar ecosistemes empresarials i centres de distribució; el parc logístic tindrà com a benefici la connexió amb el port; l'Air City albergarà hotels, oferta de restauració, centres de negocis i oficines de les línies àrees; les Business Farms volen fusionar oficines i entorn rural, i la d'Indústria 4.0 vol incidir en la creació de prototips i la indústria aeroespacial.

Els terrenys

Per tot això, De la Serna va dir que és una iniciativa d'Aena que va més enllà del desenvolupament empresarial, i va subratllar les «grans fortaleses» de les quals ja disposen els terrenys per a la inversió de les empreses.

Entre elles, va remarcar l'alt grau d'urbanització de l'àrea, l'alta accessibilitat per transport públic al Prat, l'alt nivell de seguretat i la qualitat ambiental de l'entorn, que afavoreixen la voluntat de convertir en un pol de tecnologia i desenvolupament digital en l'arc mediterrani.

Avisen d'una nova crisi a Vueling

El Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA) va advertir que la constant sortida de pilots de Vueling provocarà cancel·lacions de vols de cara a la temporada alta, Setmana Santa i estiu, especialment a l'aeroport de Barcelona-el Prat. Sepla estima que els motius d'aquesta fuga de pilots es deuen al fet que les condicions laborals de Vueling estan per sota de mercat, «tant en termes de salari com en un altre tipus de beneficis laborals». Segons els càlculs de Sepla, un pilot de nou ingrés a Vueling té un salari base (sense comptar la part variable) proper als 1.000 euros