En una editorial publicada en el web del Centre d'Estudis Jordi Pujol, el dirigent nacionalista reprodueix dos "anècdotes", una d'elles d'un empresari "catalanista no radical" que és amic seu i que, a l'iniciar una conversa en català des del seu telèfon mòbil, el taxista que el transportava a Madrid "atura el seu vehicle i el commina a baixar. De molt mala manera".

"'No consento que en el meu taxi es parli en català'. I el meu amic fa allò que de cap manera havia de fer i baixa del taxi", ha explicat Pujol, qui reprodueix una altra "anècdota semblant", però de la qual diu que no conèixer directament la persona afectada.

En aquell cas, Pujol considera que el català va donar la resposta "adequada" al taxista de Madrid: "Això és un servei públic, parlar català pel mòbil no és cap delicte a Espanya, com no ho seria parlar en francès, i vostè té l'obligació d'atendre'm. És més, doni'm el seu número de llicència perquè si insisteix el denunciaré".

En aquest sentit, Pujol ha abundat que "en el clima d'hostilitat contra Catalunya que s'ha creat passen coses així, i no poc. També en l'àmbit comercial, de clima professional, de relació professional, etcètera (...) fruit d'aquella intoxicació anticatalana que s'ha dut a terme durant els últims anys".

"Els agrada Catalunya si deixa de ser catalana", ha conclòs Pujol en el seu article, qui per contra creu que "el que ara és urgent i prioritari és no fer-se el simpàtic, sinó ser consistents".

Segons el seu parer, ha abundat Pujol, "no és l'hora de la "zalamería", de l'afalac, sinó de la consistència, del 'no ens mouran', del no baixar del taxi".