fiscalització
 

El Síndic de Greuges acusa l´administració de ´lentitud´ amb la Llei de dependència

Ribó també denuncia manipulacions en les matrícules escolars per evitar certs centres

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Lliurament El síndic va donar l'informe al president del Parlament.<br/>
Lliurament El síndic va donar l'informe al president del Parlament.
 DdeG

Efe/DdeG, Barcelona
El Síndic de Greuges va acusar ahir l'administració d'actuar amb excessiva demora i fins i tot de no donar resposta a les situacions de vulneració de drets denunciats pels ciutadans el 2007, com les relacionades amb l'aplicació de la llei de dependència i la matriculació en les escoles. Aquesta institució, que dirigeix Rafael Ribó, va fer públic al Parlament el seu informe corresponent a l'any passat, en què denúncia aquesta "lentitud i inactivitat" de les administracions púbiques, a l'hora que exigeix més respecte als drets dels ciutadans.
En concret, assegura que pràctiques com exigir al ciutadà documents que l'administració ja té o donar una informació parcial han generat moltes queixes en àmbits com l'aplicació de la llei de dependència, sobre la que, va recordar Ribó, s'havien generat grans expectatives que no s'han vist satisfetes. "Es produeixen retards en el lliurament de les ajudes per la falta de plans individuals d'atenció en casos que s'havien plantejat ja davant l'administració el maig de 2007", ha assegurat Ribó, com a exemple.
Escolarització i presons
La pràctica totalitat de les queixes que li han arribat al Síndic per l'aplicació de la llei de dependència havien de veure amb els retards en la valoració de la situació de dependència.
L'informe també denúncia els retards amb que les diferents administracions responen a les trampes que realitzen alguns ciutadans per matricular els seus fills en els centres més desitjats, com són la presentació de falsos empadronaments o la certificació de malalties inexistents.
Ribó va afirmar que amb aquestes pràctiques alguns ciutadans pretenen "evitar les escoles més estigmatitzades", fet que porta a "processos de segregació dels escolars" en la mateixa xarxa de centres públics.
Entre les més de 5.000 queixes que ha rebut el Síndic el 2007, altres de les més destacades són les relatives a interns de centres penitenciaris, i en particular de Can Brians 1, en les que denunciaven ser objecte de mals tractes.
Ribó va assegurar que no es tracta de queixes puntuals, sinó de "situacions recurrents" derivades de l'actuació de funcionaris que actuen amb un rigor "innecessari" en moments com el registre dels presos i que amenacen o realitzen comentaris burlescos. Per evitar aquestes situacions, demana a la Generalitat que realitzi un "exercici d'autocontrol" i es mostra partidari d'instal·lar càmeres de vigilància en àmplies zones per poder evitar els mals tractes, a més d'incrementar el personal de vigilància.
Els ciutadans també van denunciar el 2007 els dèficit de l'atenció en la salut mental, la persistència dels problemes d'accessibilitat i mobilitat de les persones amb discapacitat i l'excés de contaminació acústica.
En total, el Síndic va portar a terme el 2007 un total de 21.794 actuacions (5.299 queixes, 96 actuacions d'ofici i 16.399 consultes), un 10,4% que el 2006.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad