AGÈNCIES
Els nou números de telefonia mòbil començaran per set quan s'esgotin els 100 milions de números que comencen per sis utilitzats actualment, segons ha anunciat el Ministeri d'Indústria Turisme i Comerç. La decisió d'atribuir el nou rang és a conseqüència de la consulta pública que ha dut el departament de Miguel Sebastián durant el passat mes de juny.
Així, la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació aprovarà pròximament una resolució mitjançant la qual s'atribuirà a les comunicacions mòbils 80 milions de nombres del rang set.
L'objectiu de l'obertura d'un nou rang de numeració és afavorir el desenvolupament de nous serveis associats a la telefonia mòbil tradicional, basada en la veu i la missatgeria, tals com els serveis d'accés mòbil de banda ampla a Internet, a més es proporcionaran recursos de numeració a nous operadors.
La consulta pública constava de 17 grups, en la qual es proposava l'obertura escalonada del segment set (nombres de nou dígits que comencin per set) per a la seva utilització pels serveis de comunicacions mòbils interpersonals i serveis d'accés de banda ampla a Internet.
De l'anàlisi de les respostes rebudes es desprèn la necessitat d'atribuir a curt termini el rang set als serveis de comunicacions mòbils, a causa del fort creixement previst dels accessos mòbils de banda ampla a Internet.
Així mateix, la majoria de les respostes manifesta la conveniència d'utilitzar números pertanyents al Pla nacional de numeració telefònica per a les comunicacions màquina-màquina, en lloc d'adreces IP o altres identificadors.